زمین بازی فناوران و نوآوران برای خدمت رسانی به اقشار محروم بزرگ تر می شود

زمین بازی فناوران و نوآوران برای خدمت رسانی به اقشار محروم بزرگ تر می شود

به گزارش لیمو بلاگ، معاون توسعه شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از بزرگ تر و هموارتر شدن زمین بازی برای فناوران و نوآوران حوزه خدمت رسانی به اقشار محرومیت زدایی در کشور اطلاع داد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، رضا اسدی فرد در نشست هم اندیشی شرکت ها و خانه های خلاق برای برگزاری اولین دوره برگزاری نمایشگاه آبادیران(نوآوری برای آبادی) ضمن اشاره به این که رفع محرومیت با کمک فناوری و نوآوری در کشور یکی از دغدغه های جدی مدیران معاونت علمی ریاست جمهوری است، اظهار داشت: در تلاش هستیم تا بتوانیم زمین بازی بزرگ تری جهت استفاده مناطق محروم از مزیت ها و توانمندی های شرکتهای دانش بنیان و خلاق ایجاد نماییم. این کار به توسعه متوازن کشور کمک خواهد نمود.
وی ادامه داد: همچون اقدامات ضروری در این عرصه اینست که محصولات و خدمات عرضه شده در زمینه رفع نیازهای مناطق کمتربرخوردار در مقیاس کوچک که توسط شرکتهای دانش بنیان عرضه شده است را با حمایت های ویژه به نهادهای فعال در حوزه محرومیت زدایی و مناطق محروم متصل نماییم. برگزاری نمایشگاه آبادیران یکی از بهترین فرصت ها برای این کار است و توانمندی های موجود به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.
به قول اسدی فرد، این نمایشگاه نقطه پیوند توانمندی ها و ظرفیت های موجود فناورانه و نوآورانه در زیست بوم فناوری و نوآوری به نیازهای مناطق محروم و نهادهای اثرگذار در زمینه رفع محرومیت در کشور است.
وی با اشاره به اینکه برای حضور و مشارکت شرکتهای دانش بنیان و خلاق در این حوزه، ابتدا مبادرت به شناسایی مجموعه هایی کردیم که توانمندی تولید محصول یا ارائه ی خدمت در زمینه محرومیت زدایی را دارند، بیان نمود: سپس با نهادهای دولتی و نیمه دولتی که در این حوزه مأموریت دارند، تعامل کردیم تا بتوانیم بین صاحبان مسئله و راهکارهای موجود اتصال و پیوندی پایدار ایجاد نماییم.
اسدی فرد بر ناپایداری و موقت بودن طرح های اجرایی در این عرصه تصریح کرد و اظهار داشت: با برگزاری نمایشگاه آبادیران تلاش می نماییم تا کسب و کارها، اشتغالزایی و کمک های عرضه شده به مناطق کمتربرخوردار و محروم؛ از پایداری و قابلیت اجرایی بالاتری برخوردار و مبتنی بر نیازهای واقعی آنها ارائه شود.
معاون توسعه شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری افزود: این کار در کنار توسعه بازار شرکتهای دانش بنیان و خلاق؛ به پایداری اقدامات و طرح‎ های قابل اجرای نهادهای فعال در حوزه محرومیت زدایی هم کمک خواهد نمود. ضمن این که رفع چالش های مناطق محروم هم به شکل منسجم تر و کارآمدتری صورت خواهد گرفت.
وی از تبدیل این نمایشگاه به یک سکو و بازارگاه دائمی عرضه محصولات و خدمات حوزه محرومیت زدایی در کشور اطلاع داد و اظهار داشت: امتداد فعالیت ها در فضای مجازی کمک خواهد نمود تا برنامه ها ابتر نماند و به شکل دائمی در طول سال قابل اجرا باشند.
اسدی فرد خاطرنشان کرد: یکی از مدلهای کار طراحی شده در این حوزه جمع سپاری مالی و افزایش مشارکت های مردمی در اجرای برنامه های محرومیت زدایی در کشور است.
ضرورت توجه به پیوست فرهنگی در برنامه های محرومیت زدایی
مسعود حسنلو، دبیر ستاد فناوری های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری هم در جمع شرکت ها و خانه های خلاقی که با محصولات و خدمات خود می توانند نقشی مؤثر در رفع محرومیت زدایی در کشور داشته باشند، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه آبادیران یکی از فرصت های خوب برای معرفی توانمندی ها و ظرفیت های شرکت ها و خانه های خلاقی است که در زمینه رفع محرومیت فعالیت می نمایند یا ایده و نوآوری آنها در این حوزه اثرگذار می باشد.
وی ادامه داد: این رویداد خلاقیت ها و نوآوری هایی را که بتواند به توسعه پایدار مناطق محروم کمک نماید، به حاکمیت و نیازهای واقعی این مناطق متصل خواهد نمود. رویدادی که توسعه بازار شرکتهای خلاق را به دنبال دارد و پاسخی نوآورانه به نیازهای این مناطق خواهد بود.
حسنلو ضمن اشاره به این که برای حضور و مشارکت حداکثری شرکت ها و خانه های خلاق در نمایشگاه آبادیران؛ خدمات، حمایت های مشخص و زیرساخت هایی در نظر گرفته شده است، بیان نمود: همه این اقدامات با این هدف صورت گرفته است تا این مجموعه ها برای مشارکت در این رویداد ترغیب و تشویق شوند.
وی ضمن اشاره به این که شرکت ها و خانه های خلاقی که در حوزه های در رابطه با مبحث محرومیت زدایی فعالیت دارند، می توانند در این رویداد حضور داشته باشند، اظهار داشت: اگر محصولات و خدمات مجموعه های خلاق به اندازه کافی انگیزه و جذابیت برای نهادهای حاکمیتی فعال در حوزه محرومیت زدایی داشته باشد؛ مورد حمایت آنها قرار خواهند گرفت و بازار بکری برای این شرکت ها ایجاد خواهد شد.
دبیر ستاد فناوری های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، اعتقاد دارد که حاکمیت به دنبال دستیابی به ابزارهایی خلاق، نوآورانه و فناورانه ای است که بتواند برای مردم مناطق محروم؛ اشتغال، آموزش، محصولات مناسب برای کودکان و نوجوانان، توسعه کسب وکارهای مجازی آنها و دیگر چالش های موجود در این مناطق؛ پاسخی درست و پایدار بیابد. ازاین رو محصولات نوآورانه شرکتهای خلاق می تواند بهترین پاسخ به این نیازها باشد.
حسنلو با تکیه بر این که در ارائه ی خدمت به این مناطق باید به پیوست فرهنگی هم توجه گردد، خاطرنشان کرد: اگر برنامه های حمایتی بدون در نظر گرفتن این مقوله عرضه شود؛ ابزارهای کارآمدی برای پاسخ به نیازها نخواهد بود و موقتی است. حتما باید در این حوزه به لایه فرهنگی خدمات و محصولات هم توجه گردد. به این مفهوم که با حمایت های عرضه شده در ابتدا فرهنگ اشتغال، آموزش و اقتصاد و غیره را در مردم این مناطق ایجاد نماییم و توسعه دهیم.
به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، معاونت علمی در نظر دارد نمایشگاه فناوری ها و محصولات محرومیت زدا (آبادیران) را با هدف کمک به توسعه مناطق محروم از راه معرفی ظرفیت های شرکتهای دانش بنیان، خلاق و فناور برای پاسخ به چالش ها و ایجاد اشتغال پایدار و همینطور توسعه بازار و تسهیل خرید کالا و خدمات این شرکت ها جهت محرومیت زدایی با مشارکت بنیاد مستضعان، کمیته امام خمینی و ستاد اجرایی فرمان امام، از تاریخ ۲۳ تا ۲۵ خردادماه در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار کند.
علاقه مندان تا ۵ خردادماه برای ثبت نام فرصت دارند به آدرس https: //abadiranexpo.ir/ رجوع کنند.



1402/02/25
00:41:37
5.0 / 5
315
تگهای خبر: تولید , خدمات , دانش بنیان , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴