درخواست وزیر علوم از صنایع نفتی برای بهره گیری از ظرفیت دانشی دانشگاه ها

درخواست وزیر علوم از صنایع نفتی برای بهره گیری از ظرفیت دانشی دانشگاه ها

لیمو بلاگ: وزیر علوم از صنایع پتروشیمی خواست تا نیازهای فناورانه خودرا در سامانه نظام ایده ها و نیازها به ثبت برسانند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، محمدعلی زلفی گل امروز در مراسم انعقاد تفاهم نامه میان وزارت علوم و شورای عالی عتف با مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران، اظهار داشت: به یمن انقلاب اسلامی شرایطی در کشور به وجود آمده است که شعار استقلال آزادی تحقق پیدا کرده است و امروز شاهد این هستیم که در هر عرصه از علم و فناوری، دانشمندان و دانش پژوهان ما اثربخش هستند.
زلفی گل با اعلان اینکه اگر امروز از صنایع بزرگ کشور بازدید به عمل آوریم به ما حس غرور دست می دهد، افزود: وزارت علوم بواسطه پشتیبانی عظیم دانشی که در اختیار دارد و همین طور حضور دانشمندان و دانش پژوهانی که در دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری مشغول به کار هستند، می تواند امروز تفاهم نامه ای را به امضا برساند و یقین حاصل کند که این ظرفیت عظیم دانشی در خدمت صنایع کشور همچون صنایع پتروشیمی قرار خواهد گرفت.
وزیر علوم با اشاره به امضای این تفاهم نامه با صنایع پتروشیمی، اظهار داشت: شرایطی فراهم گشته است که ما بتوانیم در امتداد ارتقای دانشگاه و صنعت گام برداریم و شرایطی را مهیا نماییم که اساتید دانشگاه های ما بتوانند بوسیله این تفاهم نامه ها ارتباطاتی با صنایع مختلف خصوصاً پتروشیمی خلیج فارس داشته باشند.
وی با اشاره به سامانه نظام ایده ها و نیازها در وزارت علوم، اظهار داشت: وظیفه این سامانه این است که تمامی نیازهای صنایع خصوصی و دولتی در این سامانه ثبت شده و آنرا در معرض دید دانشمندان بگذارد.
وزیر علوم اظهار امیدواری کرد که با دستور اکید رییس صنایع پتروشیمی خلیج فارس، نیازهای صنایع پتروشیمی در این سامانه به ثبت برسد تا از ظرفیت جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی برای ارتباط با این صنعت به نحو بهتری بهره مند شویم.




منبع:

1402/02/30
15:29:39
5.0 / 5
317
تگهای خبر: بین المللی , دانشگاه , صنایع , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴