رئیس صندوق نوآوری و شكوفایی اعلام كرد؛

اشتغال زایی 2 هزار نفری در شرکت های دانش بنیان تا آخر سال

اشتغال زایی 2 هزار نفری در شرکت های دانش بنیان تا آخر سال

به گزارش لیمو بلاگ، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: برای سال جاری پیشبینی کرده ایم علاوه بر افزایش ۱.۵ برابری میزان تولید دانش بنیان متقاضیان جذب تسهیلات، زمینه تثبیت و اشتغال حداقل ۲ هزار نفر هم فراهم گردد.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، در چهارمین جلسه شورایعالی اشتغال در دولت سیزدهم که به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد، محمدصادق خیاطیان ضمن عرضه گزارشی از اقدامات این صندوق در جهت اشتغال زایی در سال ۱۴۰۱، برنامه های صندوق نوآوری امسال را هم شرح داد.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در این نشست با تشریح برنامه های اشتغال زایی صندوق نوآوری در سال ۱۴۰۲، اظهار نمود: سال جاری از محل اعتبارات بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه در صورت جذب ۵، ۰۰۰ میلیارد تومان پیشبینی شده است که با عنایت به برنامه ریزی صورت گرفته، علاوه بر افزایش ۱.۵ برابری میزان تولید دانش بنیان متقاضیان جذب تسهیلات، زمینه تثبیت و اشتغال حداقل دو هزار نفر هم فراهم خواهد شد.
وی افزود: با عنایت به ضرورت پشتیبانی از استانهای کم برخوردار، توزیع منابع این تبصره به نحوی صورت خواهد گرفت که سهم اعتباری آنها از نسبت سهم تعداد شرکتهای دانش بنیان استان به کل شرکتهای دانش بنیان به مراتب بیشتر و چند برابر خواهد بود.
خیاطیان همینطور ضمن اشاره به وظایف شبکه بانکی در اعطای تسهیلات به زیست بوم نوآوری کشور، اظهار داشت: بانکها از محل اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تا تاریخ چهارم خرداد ماه سالجاری مبلغ ۴۵۹ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به حوزه دانش بنیان و خلاق اعطا کردند که این امر باعث تثبیت و اشتغال جدید مجموعاً به تعداد ۲۹۵۰ نفر خواهد شد.


منبع:

1402/03/05
14:11:41
5.0 / 5
347
تگهای خبر: تولید , دانش بنیان , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵