امکان آزمایش محیط های متخلخل با فناوری بومی

امکان آزمایش محیط های متخلخل با فناوری بومی

لیمو بلاگ: یک شرکت دانش بنیان با بهره گیری از نرم افزار بومی و به کمک فناوری دیجیتال، زمینه را برای آزمایش و سنجش محیط های متخلخل فراهم نموده است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، علی میثاقی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به این که لابراتوار دیجیتال محیط متخلخل که در بدو امر با آزمایشات فیزیک سنگ دیجیتال شروع شد، اضافه کرد: درباب ارزیابی پارامترهای ایستا و پویای محیط متخلخل، چون تخلخل، تراوایی، تراوایی نسبی، اندازه و شکل حفرات، فشار مویینگی، کانی شناسی و خیلی از خاصیت های محیط متخلخل در عرصه های زمین شناسی، مهندسی نفت، متالورژی، صنایع بتن، دندان پزشکی و پزشکی، کاتالیست ها و غیره کاربرد دارد.
این فعال فناور، با تاکید به طراحی نرم افزار بومی لابراتوار دیجیتال محیط های متخلخل، اظهار داشت: محصول دانش بنیان WELLOCT این شرکت دانش بنیان، نرم افزاری است که مشابه داخلی صنعتی نداشته و فقط برخی کارهای پژوهشی و دانشگاهی در این زمینه به موازات انجام شده است. محصول بطور کامل بومی سازی شده و طیف گسترده ای از خدمات این حوزه را پوشش می دهد؛ همین طور امکان گسترش و توسعه آن بسادگی وجود دارد.
وی ادامه داد: این نرم افزار توسعه یافته درصورت فراگیر شدن در صنعت می تواند میلیونها دلار صرفه جویی در ارسال نمونه ها به خارج از کشور و همین طور جایگزینی روش های قدیمی با این روش جدید را سبب شود.
میثاقی درباره ی مزایای قیمتی و رقابتی این نرم افزار، بیان کرد: باتوجه به بومی سازی روش، از نظر هزینه کمتر از یک سوم مشابه خارجی و از نظر عدم ارسال نمونه و اطلاعات به خارج از کشور در مباحث امنیت داده های راهبردی می تواند بسیار اثر بخش باشد.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه تحول دیجیتال بحث ایجاد اشتغال مستقیم را هدف گذاری کرده، چونکه موجب اتوماتیک شدن کارها و حضور کمتر نیروی انسانی در فرآیندها شده است، افزود: با این وجود، برای توسعه محصول بیش از ۱۰ نفر از خبرگان در عرصه های مهندسی نفت، مکانیک، زمین شناسی، مهندسی کامپیوتر و غیره فعالیت دارند.
به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، این فعال فناور نقش نهادها و دستگاه های اجرائی در پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان و اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان را کلیدی دانست و اظهار داشت: اجرای قوانین حمایتی چون قانون جهش تولید دانش بنیان، مانع زدایی از رویه های دولتی طولانی، اطلاع رسانی شفاف و ساده قوانین و بخشنامه ها به ذینفعان، تسهیل گری در امور جاری شرکتها در راستای فروش محصولات و خدمات خود می تواند در این راه راهگشا باشد.



1402/03/19
14:04:05
5.0 / 5
322
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , تولید , خدمات
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱