نحوه رفع بوی بد جاروبرقی ال جی

نحوه رفع بوی بد جاروبرقی ال جی

لیمو بلاگ: ال جی از معروف ترین برند های جهانی به حساب می آید. جاروبرقی نیز از پر استفاده ترین محصولات این برند می باشد.


ال جی از معروف ترین برند های جهانی به حساب می آید. جاروبرقی نیز از پر استفاده ترین محصولات این برند می باشد. برای رفع ایراد بوی بد، لازم است اقداماتی برای تعمیر جاروبرقی ال جی صورت بگیرد.

در واقع بوی بد جاروبرقی سامسون می‌ تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برای رفع این مشکل، باید ابتدا منبع بوی بد را پیدا کنید. برای شناسایی این عامل تکنسین های نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران راهکار هایی را ارائه کرده اند و نکاتی را در مورد جلوگیری از این مشکل آورده اند. با ما همراه باشید.

 

علت بوی بد جاروبرقی ال جی از چیست؟

جاروبرقی ال جی و دیگر جاروبرقی ها، از بخش ها و قطعات مختلفی تشکیل شده اند. این امکان وجود دارد که بوی بد از قسمت های مختلفی نشات گرفته باشد. برطرف کردن عاملی که باعث بو دادن جاروبرقی ال جی شده است نیز مهارت بالایی می خواهد. علاوه بر این باید بتوان تفاوت بوی نامطبوع را با بوی سوختگی متوجه شد.

اما می توان گفت که عوامل زیر می توانند باعث بو گرفتن جاروبرقی ال جی شوند که لازم است تمامی آن ها مورد بررسی قرار بگیرند:

  1. کیسه یا مخزن جاروبرقی ال جی
  2. فیلتر
  3. موتور
  4. لوله خرطومی و برس ها

کیسه یا مخزن جاروبرقی ال جی را تخلیه کنید

  • کیسه جاروبرقی پر استاگر از کیسه یکبار مصرف استفاده می ‌کنید، آن را تعویض نمایید. اگر از کیسه دائمی استفاده می ‌کنید، آن را خالی و تمیز کنید.
  • مخزن جاروبرقی پر است در برخی از مدل های جاروبرقی ال جی، به جای کیسه از مخزن استفاده شده است. پر بودن بیش از حد آن می تواند باعث بو دادن جاروبرقی شود. مخزن جاروبرقی را خالی و تمیز کنید.
  • کیسه یا مخزن جاروبرقی پاره شده است چنان چه کیسه یا مخزن جاروبرقی پاره شده است، آن را تعویض کنید. نفوذ گرد و غبار به خارج از این بخش جاروبرقی ال جی، می تواند باعث ایجاد بوی بدی شود.

فیلتر جاروبرقی ال جی نیاز به بررسی دارد

  • فیلتر جاروبرقی کثیف استفیلتر جاروبرقی را بشویید یا برای تعویض آن اقدام نمایید.
  • فیلتر جاروبرقی به درستی جا نیفتاده استفیلتر جاروبرقی را بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی جا افتاده است. ممکن است نفوذ گرد و خاک از کیسه به موتور، موجب بو دادن جاروبرقی ال جی شده باشد.

موتور جاروبرقی ال جی بوی بدی می دهد

  • موتور جاروبرقی بیش از حد گرم شده استدر صورتی که برای مدت زمان زیادی است از جاروبرقی ال جی استفاده می کنید، ممکن است داغ کردن موتور، ایجاد بروی نامطبوعی کرده باشد. جاروبرقی را برای چند دقیقه خاموش کنید تا موتور آن خنک شود.
  • مشکل فنی در موتور جاروبرقیاگر موتور جاروبرقی بوی سوختگی می دهد، ممکن است مشکل فنی داشته باشد. در این صورت، باید عیب یابی موتورجاروبرقی ال جی را انجام دهید. چنان چه در این زمینه مهارت کافی ندارید، با تعمیرکار جاروبرقی ال جی تماس بگیرید.

لوله خرطومی و برس ها را کنترل کنید

جاروبرقی مو و آشغال را به خود جمع کرده استلوله خرطومی، برس و سایر اجزای جاروبرقی ال جی را بررسی کنید و مو و آشغال را از آن ها جدا کنید.

جاروبرقی بوی مواد شیمیایی می ‌دهداگر جاروبرقی شما بوی مواد شیمیایی می ‌دهد، ممکن است از مواد شوینده نامناسب استفاده کرده باشید. از مواد شوینده مخصوص جاروبرقی استفاده کنید.

 

راه حل های خانگی برای رفع بوی بد جاروبرقی ال جی

جوش شیرینمقداری جوش شیرین را داخل کیسه یا مخزن جاروبرقی بریزید و جاروبرقی را روشن کنید. جوش شیرین بو های بد را جذب می ‌کند.

سرکهمقداری سرکه را با آب مخلوط کنید و داخل مخزن جاروبرقی بریزید. جاروبرقی را روشن کنید و اجازه دهید که مخلوط سرکه و آب از داخل جاروبرقی عبور کند. سرکه بو های بد را از بین می‌ برد.

قهوهمقداری قهوه آسیاب شده را داخل کیسه یا مخزن جاروبرقی بریزید. قهوه بو های بد را جذب می ‌کند.

علت بوی سوختگی جاروبرقی ال جی چیست؟

ممکن است بوی بدی که از جاروبرقی ال جی استشمام می شود، بوی سوختگی باشد. در ادامه دلایل ایجاد این رو را آورده ایم:

مشکلات مربوط به موتور جاروبرقی ال جی

نیم سوز شدن یا سوختن موتور جاروبرقی ال جی: این یکی از رایج‌ ترین دلایل بوی سوختگی جاروبرقی است. اگر موتور جاروبرقی بیش از حد گرم شود، بوی سوختگی می ‌دهد.

مشکل در سیم پیچ موتورسیم پیچ موتور جاروبرقی ال جی از جنس مس است و در صورت گرم شدن بیش از حد، بوی سوختگی می ‌دهد.

مشکل در یاتاقان‌ های موتوریاتاقان‌ های موتور جاروبرقی ال جی به مرور زمان فرسوده می‌ شوند و در صورت عدم تعویض، می‌ توانند باعث ایجاد بوی سوختگی شوند.

مشکلات تسمه جاروبرقی ال جی

پاره شدن یا کشش تسمهتسمه جاروبرقی ال جی از جنس لاستیک است و در صورت پاره شدن یا کشش، می ‌تواند بوی سوختگی ایجاد کند.

گیر کردن تسمهاگر تسمه جاروبرقی ال جی گیر کند، می ‌تواند باعث ایجاد اصطکاک و بوی سوختگی شود.

 

ایرادات سیم کشی جاروبرقی ال جی

اتصال کوتاه در سیم کشیاتصال کوتاه در سیم کشی جاروبرقی سامسنگ می‌ تواند باعث ایجاد بوی سوختگی و جرقه شود.

ذوب شدن عایق سیم‌ هااگر عایق سیم‌ های جاروبرقی ال جی ذوب شود، می‌ تواند بوی سوختگی ایجاد کند.

عوامل دیگر که باعث بوی سوختگی جاروبرقی ال جی می شوند

پر شدن بیش از حد کیسه یا مخزن جاروبرقیاگر کیسه یا مخزن جاروبرقی ال جی بیش از حد پر شود، می‌ تواند باعث ایجاد فشار بیش از حد بر موتور و بوی سوختگی شود.

مکش کردن اشیاء بزرگ درصورتی که جاروبرقی ال جی اشیاء بزرگ و سنگین را مکش کند، می‌ تواند باعث ایجاد فشار بیش از حد بر موتور و بوی سوختگی شود.

استفاده از جاروبرقی برای مدت طولانیاگر از جاروبرقی برای مدت طولانی بدون وقفه استفاده کنید، می ‌تواند باعث گرم شدن بیش از حد موتور و بوی سوختگی در دستگاه شود.

نحوه جلوگیری از بو دادن جاروبرقی ال جی

باید چند کار ساده را به طور مرتب انجام دهید تا از بو دادن جاروبرقی ال جی جلوگیری شود. در ادامه این راهکار ها را آورده ایم:

  • کیسه یا مخزن جاروبرقی ال جی را بعد از هر بار استفاده خالی کنیدکیسه ‌های یکبار مصرف را تعویض کنید و کیسه ‌های دائمی را بشویید و کاملاً خشک کنید.
  • فیلتر جاروبرقی را به طور مرتب بشویید یا تعویض کنیدفیلتر کثیف می ‌تواند باعث ایجاد بوی بد و کاهش قدرت مکش جاروبرقی ال جی شود.
  • لوله خرطومی، برس و سایر اجزای جاروبرقی را به طور مرتب تمیز کنیدمو و آشغال جمع شده در این اجزا می ‌تواند باعث ایجاد بوی بد شود.
  • از جاروبرقی به درستی استفاده کنیداستفاده صحیح از جاروبرقی از ایجاد بوی بد و خرابی آن جلوگیری می‌کند.
  • همواره از سلامت و نحوه صحیح عملکرد فن دستگاه اطمینان حاصل کنید.
  • از عدم ایجاد گرفتگی در لوله جاروبررقی مطمئن شوید.
  • اگر جاروبرقی شما ترموستات دارد از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید.
  • از راه حل های خانگی برای رفع بوی بد جاروبرقی ال جی استفاده کنیداین راه حل ها ساده و موثر هستند.
  • در صورتی که جاروبرقی شما بوی سوختگی می‌دهد، اولین قدم خاموش کردن آن است.
  • از جاروبرقی ال جی در مکان‌های مرطوب استفاده نکنیدرطوبت می‌تواند باعث ایجاد بوی کپک و قارچ در جاروبرقی شود.
  • از مواد شوینده مناسب استفاده کنیداز مواد شوینده مخصوص جاروبرقی ال جی استفاده کنید تا از ایجاد بوی بد مواد شیمیایی جلوگیری شود.
  • جاروبرقی را در مکانی خنک و خشک نگهداری کنیدرطوبت و گرما می‌تواند باعث ایجاد بوی بد و خرابی جاروبرقی ال جی شود.
  • اگر مشکل از موتور جاروبرقی است، با تعمیرکار جاروبرقی ال جی تماس بگیرید.

برای مشاهده منبع اصلی کلیک کنید.

1402/12/16
23:11:39
5.0 / 5
203
تگهای خبر: رپورتاژ , محصولات , خدمات , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳