یك مدیر دانش بنیان خبر داد؛

ساخت زیردریایی هوشمند با قابلیت کنترل هیبریدی

ساخت زیردریایی هوشمند با قابلیت کنترل هیبریدی

لیمو بلاگ: فناوران ایرانی در یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت زیردریایی هوشمند با قابلیت کنترل هیبریدی شدند که قادر به بازرسی و شناسایی تاسیسات زیر آب است.



امیر خیام در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: متخصصان و فناوران این شرکت دانش بنیان موفق به ساخت زیردریایی هوشمند شدند که توانایی کنترل هیبریدی دارد و بر پایه فناوری هوش مصنوعی است. همین طور این محصول اتوماتیک بوده و توسط پهپاد حمل می شود.
این فعال فناور شناسایی عیوب و بازرسی دقیق تأسیسات زیرابی، هدفگذاری و تغییر هدف، انجام عملیات هایی مثل جوشکاری زیر آب و حمل قطعات زیر آب را از توانایی ها و قابلیت های این زیردریایی هوشمند برشمرد.
وی با بیان این مطلب که این زیردریایی موقعیت یاب اختصاصی خودش را دارد و دقتش در حد سانتی متر است، اظهار داشت: چندین شرکت دانش بنیان موفق به ساخت زیر دریایی برای بازرسی تأسیسات همچون تأسیسات نفتی شده اند اما محصول شرکت ما یک سیستم چند منظوره و یکپارچه است و هزینه کمتر و سرعت بالاتری دارد.
مدیر این شرکت دانش بنیان درباره ی صادرات این محصول دانش بنیان به سایر کشورها اظهار داشت: هم اکنون با دو کشور حاشیه خلیج فارس، امارت و عمان رایزنی شده است اما ما برای صادرات و فروش محصول در کشورهای خارجی به سبب تحریم ها و نحوه انتقال پول با چالش هایی مواجه هستیم و از جانب دیگر چون خدمات پشتیبانی ارائه می دهیم به سبب تحریم ها با مشکلاتی مواجه هستیم. وی افزود: ما یا مبادرت به فروش خود محصول می نماییم و یا فروش خدمات داریم که در بخش ارائه خدمات، شرکت های خصوصی و نیمه خصوصی بسیار استقبال کرده اند.
خیام ضمن اشاره به این که سالیانه حدوداً ۲۰ میلیارد تومان فروش محصول و یا ارائه خدمت داریم، اظهار داشت: قبل از تولید این زیردریایی توسط این شرکت دانش بنیان، این محصول وارداتی بود که البته با خاصیت های کمتر و بدون فناوری هوش مصنوعی به کشور وارد می شد و برای تامین قطعات یدکی آن چالش وجود داشت که خوشبختانه توانستیم آنرا بومی سازی نماییم. قیمت این محصول ۱ میلیارد تومان است که نسبت به نمونه خارجی آن قیمت پایین تری دارد.


منبع:

1403/01/23
19:57:19
5.0 / 5
166
تگهای خبر: تولید , خدمات , دانش بنیان , سیستم
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳