در همكاری معاونت علمی با بنیاد مستضعفان؛

مرکز هم آفرینی امنیت غذایی و زیستی پایدار

مرکز هم آفرینی امنیت غذایی و زیستی پایدار

به گزارش لیمو بلاگ، راه اندازی مرکز هم آفرینی امنیت غذایی و زیستی پایدار با امضای توافق نامه ای توسط معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی رسماً کلید خورد.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس جمهور و با امضای این توافق نامه، مرکز هم آفرینی نوآوری صنایع غذایی با محوریت توسعه طرح های تحقیقی در حوزه غذایی و زیست بوم فناوری شامل شتاب دهنده ها، استارتاپ ها و شرکتهای دانش بنیان در رابطه با تکمیل زنجیره ارزش غذایی ایجاد خواهد شد.
این اقدام که در سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» اجرایی می شود، فضای کار اختصاصی و اشتراکی فعالان عرصه تولید اقلام راهبردی اولویت دار صنایع غذایی و محصولات فراسودمند و بستر لازم برای پاسخ گویی به اولویت ها و نظام مسائل حوزه امنیت غذایی را به شکل جدی فراهم خواهد نمود.
مرکز هم آفرینی امنیت غذایی و زیستی پایدار با بهسازی فضایی به مساحت بیشتر از ۲۰ هزار مترمربع در نزدیک ترین محل به دانشگاه های برتر تهران طی دو سال به بهره برداری خواهد رسید و با تشکیل فب لب (FabLab) بزرگ ساخت و تولید در رابطه با صنایع غذایی به فضایی حرفه ای برای تبدیل ایده به محصول و کسب و کارهای فناورانه در محیطی تخصصی تبدیل می شود.
ایجاد فضای مناسب برای استقرار و فعالیت شرکتهای نوپا و صاحبان ایده و کمک به تجاری سازی، تأمین مالی و توسعه بازار شرکتهای دانش بنیان، گامی مهم در جهت جهش تولید با مشارکت مردم و بهسازی محیط های صنعتی با هدف ایجاد زیرساخت رشد سرمایه انسانی کشور برای عرضه خدمات حرفه ای کسب و کار خواهد بود.

1403/03/10
11:21:00
5.0 / 5
235
تگهای خبر: تولید , خدمات , دانش بنیان , دانشگاه
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳