در اتریش ؛

جایزه بین المللی نوآوری به دانشجوی دانشگاه امیركبیر اعطا شد

جایزه بین المللی نوآوری به دانشجوی دانشگاه امیركبیر اعطا شد

لیمو بلاگ: جایزه بین المللی نوآوری در زمینه الفین ها و پلی الفین ها در كشور اتریش به دانشجوی دانشكده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیركبیر  اعطا شد.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از مهر به نقل دانشگاه صنعتی امیركبیر، جایزه نوآوری BOREALIS STUDENT INNOVATION AWARD یك مسابقه بین المللی برای محققان سراسر دنیا است كه در زمینه الفین ها، پلی الفین ها و انواع مواد شیمیایی و همینطور كاتالیست ها، خواص و فرآیندهای مرتبط به این مواد پژوهش می كنند.
این مسابقه هر ساله با بیان فراخوانی جهانی از ماه سپتامبر به مدت ۶ ماه مبادرت به پذیرش پروژه های تحقیقاتی از دانشگاه های سراسر دنیا می كند.
هدف از اهدای این جایزه شناخت ایده های خلاقانه و راهكارهای نوآورانه در مورد حوزه های در رابطه با این مسابقه است. بر این اساس پس از داوری پروژه ها از جانب هیات داوران، برگزیدگان در سه مقطع دكتری، كارشناسی ارشد و كارشناسی معرفی می گردند.
پروژه انجام شده در دانشگاه صنعتی امیركبیر كه موفق به كسب این جایزه شده است، در قالب پروژه كارشناسی و به منظور حل یك مشكل صنعتی در صنعت برق (چاپ پذیری سطوح كابل های انتقال قدرت)، در گروه رنگ دانشكده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیركبیر توسط نوید مستوفی سركاری و تحت راهنمایی دكتر محسن محسنی و دكتر مرتضی ابراهیمی به انجام رسیده است.
در سال ۲۰۱۸ و در دهمین دوره این مسابقه به سه محقق جوایزی اعطا شد كه برندگان امسال از دانشگاه های یوهانس كپلر اتریش (دكتری)، آلتو فنلاند (كارشناسی ارشد) و صنعتی امیركبیر ایران (كارشناسی) بوده اند.
برای نخستین بار در تاریخ ده ساله برگزاری این مسابقه، یك شركت كننده از ایران و برای دومین بار یك شركت كننده از آسیا موفق به كسب این جایزه شده است.
در این پژوهش، مبادرت به بررسی و مطالعه تغییرات خواص سطحی آمیزه های پلی اتیلن شبكه ای شده مورد استفاده در صنعت كابل شد و در آن تلاش كردند كه با اتكا به نظریه های چسبندگی، دلایل ضعف در اتصال سطحی و بین لایه ای این آمیزه ها مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهند.
این پروژه با انجام تحقیقاتی در زمینه های «اصلاح مشكلات مطالعه شده به كمك فناوری پلاسمای سرد»، «پلیمریزاسیون درجای عوامل قطبی روی سطح» و«نشاندن عوامل بهبود دهنده سیلانی با استفاده از فرآیند سل-ژل» ادامه دارد.
جایزه در نظر گرفته شده برای برندگان این مسابقه، یك سفر با پوشش كامل هزینه ها به كشور محل برگزاری مراسم اهدای جوایز برای عرضه پروژه و دریافت جایزه، جایزه نقدی به مبالغ ۵۰۰۰ یورو (دكتری)، ۲۰۰۰ یورو (كارشناسی ارشد) و ۱۰۰۰ یورو (كارشناسی)، تندیس و گواهی جایزه می گردد.
نوید مستوفی مجری طرح برای عرضه یافته های پژوهشی، تبادل اطلاعات و دریافت جایزه، به دعوت شركت BOREALIS در مركز نوآوری این شركت در شهر لینس اتریش حضور پیدا كرده است.
برگزاری این جایزه بین المللی توسط شركت BOREALIS صورت می پذیرد كه یكی از بزرگترین شركت های دنیا در مورد تولید و فرآوری مواد پتروشیمیایی و پلیمری در حوزه های مختلف نظیر صنعت خودرو، بسته بندی، انرژی، سلامت و پزشكی، فوم، تاسیسات و خطوط انتقال نفت و گاز و كشاورزی است.
این شركت كه دفتر مركزی آن در شهر وین اتریش قرار دارد، در كشورهای اتریش، بلژیك، برزیل، فرانسه، فنلاند، آلمان، ایتالیا، هلند، سوئد و ایالات متحده آمریكا دارای مجتمع های پتروشیمیایی و شیمیایی است.

1397/07/29
18:43:16
5.0 / 5
4530
تگهای خبر: بین المللی , پزشكی , پژوهش , تولید
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲