قدرتمندترین خودروی جهان در ۹ دقیقه شارژ می شود

قدرتمندترین خودروی جهان در ۹ دقیقه شارژ می شود

لیمو بلاگ: یك شركت خودروسازی انگلیسی موفق به تولید قدرتمندترین خودروی جهان با موتور 2000 اسب بخاری شده كه برای شارژ كامل باتری آن به تنها 9 دقیقه زمان نیاز است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از نیواطلس، شركت لوتوس این خودرو را اویجا نامگذاری كرده است. خودروی مذكور دارای گشتاور نیروی ۱۷۰۰ نیوتون بر متر بوده و به سبب برقی بودن تقریباً سروصدایی تولید نمی نماید. با یك دفعه شارژ باتری این خودرو طی مسافت ۴۰۰ كیلومتری با استفاده از آن امكان دارد. باتری سنگین و ۷۰ كیلووات ساعتی خودروی مورد اشاره در وسط آن قرار گرفته تا از وارد آمدن فشار زیاد به خودرو به سبب وزن بالای این باتری جلوگیری شود. برای خنك كردن باتری چهار رادیاتور خنك كننده هم در نظر گرفته شده اند.
یكی دیگر از جنبه های اختصاصی این خودرو امكان شارژ كامل باتری بزرگ آن در تنها ۹ دقیقه است. این در شرایطی است كه نزدیك ترین رقبای این خودرو قادر به شارژ ۸۰ درصد باتری طی مدت ۱۲ تا ۱۸ دقیقه هستند. شتاب صفر تا صد خودروی اویجا كمتر از سه ثانیه است كه این هم دستاوردهای منحصر به فرد برای این خودروی برقی شمرده می شود. نكته جالب دیگر این است كه خودروی مذكور ظرف مدت كمتر از نه ثانیه به سرعت ۳۰۰ كیلومتر در ساعت دست می یابد. حداكثر سرعت این خودرو ۳۲۰ كیلومتر در ساعت اعلام شده است.
مقرر است تعداد كمی از این خودرو به صورت سفارشی تولید و ارائه شود كه هر یك بنا بر خواست خریدار از رنگو تزئینات داخلی خاص خود برخوردار می باشند. قیمت هر دستگاه از این خودرو در حدود ۲.۱ میلیون دلار خواهد بود.


منبع:

1398/04/26
15:22:59
5.0 / 5
5543
تگهای خبر: تولید , خودرو , خودروسازی , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳