عضو هیات علمی دانشگاه دفاع ملی تاكید كرد

سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید مورد وفاق عموم جامعه باشد

سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید مورد وفاق عموم جامعه باشد

لیمو بلاگ: عضو هیات علمی دانشگاه دفاع ملی با تاكید بر اینكه سند تدوین شده در مركز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید مورد وفاق عموم جامعه قرار بگیرد، اظهار داشت: تنها در صورت شكل گیری وفاق جمعی است كه این سند می تواند تمدن نوین اسلامی را در ایران شكل بدهد.



دكتر مصطفی ایزدی در گفت وگو با ایسنا ضمن اعلام این مطلب به اهمیت مشاركت نخبگان و دانشگاهیان در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های اجرایی كشور اشاره نمود و اضافه كرد: انقلاب اسلامی حركتی مبتنی بر مكتب است، نه تلاش سیاسی؛ بر این اساس ما برای جامعه خود و بشریت حرف های نو برای عرضه داریم. به عبارتی استفاده از نخبگان نوعی رسالت برای انقلاب اسلامی به حساب می آید كه بر مبنای آن ارزش های نو مطرح شود.

وی در ادامه خاطرنشان كرد: مقام رهبری می فرمایند، اگر می خواهیم یك تمدن رو به افول را ببینیم، باید تمدن غرب را بررسی نماییم. آثاری كه امروزه در تمدن غرب مشاهده می شود، نوعی نگرانی در جوامع بوجود می آورد. ازاین رو بر مبنای حركتی كه در حال شكل دادن آن هستیم و مبانی ایدئولوژیكی كه در اختیار داریم، لازم است كه برای آینده برنامه ریزی و طرح هایی را مبتنی بر نظریه های انقلاب اسلامی تدوین نماییم و مركز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هم با همین هدف تشكیل شده است تا افقی 50 ساله برای كشور ترسیم كند.

عضو هیات علمی دانشگاه دفاع ملی همینطور تصریح كرد: به جهت اینكه نتایج فعالیت های هفت ساله در مركز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به نتیجه برسد، لازم است نوعی فضای گفتمانی مناسب به وجود بیاید و نخستین مرجع شكل گیری این فضا هم دانشگاه ها و مجامع علمی است. در واقع اگر ما بتوانیم یك وفاقی در مورد حركت و نگرش آتی در مجامع علمی تولید نماییم، سنگ بنای مستحكمی برای حركت دستگاه های اجرایی در استفاده از سند الگوی ترسیم شده تولید می گردد.

به گفته رییس اندیشكده دفاع و امنیت ملی مركز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، همانطور كه رهبری هم عنوان كردند، لازم است موارد در رابطه با هر حوزه در این مركز استخراج و دسته بندی شود و برپایه فضایی كه مشخص شده است، آرمان ها و رسالت آن تعیین شود تا در نهایت سندی به وجود بیاید كه مورد وفاق همه امور باشد و در دستگاه های اجرایی هم از این سند استفاده نماید.

دكتر ایزدی همینطور در مورد ضمانت اجرایی سند تدوین شده در مركز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از جانب دستگاه های اجرایی هم اظهار داشت: با عنایت به تجربه هایی كه ما در گذشته در اسنادی نظیر سند چشم انداز توسعه در كشور داشتیم، برای ضمانت اجرایی سند تدوین شده در الگو اول اینكه باید نوعی صدمه شناسی انجام بگیرد تا وقتی به این سند رجوع می نماییم، آرمان ها و اهداف آن مشخص شده باشد و مشخص نماید در یك بازه زمانی مشخص چه دستگاهی چه اقدامی را باید انجام بدهد، یعنی اینكه باید مفاهیم كلان این سند به مفاهیم عملیاتی و اجرایی تبدیل گردد و وفاق ملی هم داشته باشیم و یك قوه ناظر هم با اقتدار به اجرای آن نظارت داشته باشد. ما همانطور كه در گذشته توانستیم تمدن هایی را در تاریخ شكل بدهیم، خواهیم توانست تمدن نوین اسلامی را هم شكل بدهیم.




1397/08/03
23:00:53
5.0 / 5
4418
تگهای خبر: تولید , دانشگاه
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱