تاسیس آزمایشگاه نانو در دانشگاه مستنصریه عراق توسط دانشگاه آزاد

تاسیس آزمایشگاه نانو در دانشگاه مستنصریه عراق توسط دانشگاه آزاد

به گزارش لیمو بلاگ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران از تأسیس آزمایشگاه نانو در دانشگاه مستنصریه عراق اطلاع داد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دكتر سید محمودرضا آقامیری در دیدار با هیأتی از دانشگاه مستنصریه عراق اظهار نمود: دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با ۳۲۰ هزار دانشجو، ۶ هزار عضو هیأت علمی، ۷ هزار استاد مدعو در رشته های مهندسی، علوم انسانی، پزشكی، هنر، كشاورزی و علوم پایه در ۲۳ شعبه در تهران و شهرهای اطراف تهران بزرگترین دانشگاه آزاد اسلامی استانی در كشور است.
دكتر آقامیری با اشاره به اینكه دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه های مختلف دنیا همكاریهای علمی خویش را در تبادل استاد، دانشجو و طرح های مشترك علمی شروع كرده است، اضافه كرد: امیدواریم بتوانیم با دانشگاه مستنصریه كه از دانشگاه های بزرگ عراق است، همكاری علمی خوبی داشته باشیم.
ایشان در ادامه از تاسیس "آزمایشگاه نانو" توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در دانشگاه مستنصریه عراق اطلاع داد و اظهار داشت: یكی از مأموریت های دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران تاسیس "آزمایشگاه نانو" در عراق است و ما این آمادگی را داریم تا تجهیزات مربوطه را با استفاده از توان داخلی و تجهیزات ساخت داخل ایران فراهم نماییم. تلاش داریم تیم تخصصی را هر چه سریعتر جهت تأسیس آزمایشگاه نانو به عراق اعزام نماییم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران همینطور به ۴۰ برنامه علمی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی اشاره نمود و اضافه كرد: تمام طرح های تحقیقاتی باید مطابق با این برنامه ها باشد.
وی خاطرنشان كرد: ۱۰ برنامه علمی با محوریت «دریا، محیط زیست، صنعت و سلامت، صنعت و تجارت، سالمندان، ورزش، اعتیاد، حمل و نقل، انرژی و مواد» به دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران اختصاص یافت و هر واحد دانشگاهی مسئولیت اجرای یكی از این برنامه های علمی را دارد. بر اساس این ۱۰ برنامه علمی، حدود ۱۲ هزار زمینه پژوهشی بر مبنای نیاز ذینفعان استخراج شده است.
دكتر آقامیری تاكید كرد: در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران تابحال توانستیم در مبحث محیط زیست، دریا، حمل و نقل فعالیت مشترك خوبی با دانشگاه مستنصریه داشته باشیم و در هر تخصصی كه دانشگاه دولتی مستنصریه نیاز داشته باشد، ما آمادگی لازم جهت معرفی اساتید متخصص را داریم.
پروفسور بشار، رئیس دانشكده دانشگاه دولتی مستنصریه عراق در سخنانی ضمن تشكر و قدردانی از دكتر آقامیری و سایر مدیران دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، اظهار نمود: در جهت امضای تفاهم نامه با وزارت آموزش عالی عراق، بین دكتر محمدمهدی طهرانچی و وزیر آموزش عالی عراق در ماه فوریه و پاسخ زودهنگام دانشگاه مستنصریه، سعادتمند هستیم امروز در خدمت جمهوری اسلامی ایران باشیم و برای اطلاع یابی این جنبش علمی كه در ایران و به خصوص در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، به ایران سفر كردیم.
بشار خاطرنشان كرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران اساتید شایسته ای دارد. پژوهش های بزرگ علمی در آن انجام شده است. دستگاه ها و تجهیزات مدرنی دارد كه ساخت كشور ایران است و ما بسیار مشتاق هستیم تا با این دانشگاه همكاری مشترك داشته باشیم.
وی تبادل اعضای هیأت علمی، انجام تحقیق و پژوهش های مشترك علمی، تبادل دانشجو در مقطع تحصیلات تكمیلی و همینطور دیدارهای مشترك، چاپ مقالات در مجلات معتبر دانشگاه عراق را همچون همكاریهای مشترك دو دانشگاه اعلام نمود.
رئیس دانشكده علوم دانشگاه مستنصریه در بخش دیگری از سخنان خود به صورت اجمالی به معرفی دانشگاه مستنصریه عراق پرداخت و اظهار داشت: دانشگاه مستنصریه عراق ۴۰ هزار دانشجو، سه هزار و ۲۰۰ عضو هیأت علمی و ۱۳ دانشكده شامل رشته های پزشكی، داروسازی، مهندسی، علوم، دندانپزشكی، علوم سیاسی، حقوق، اقتصاد، گردشگری و همینطور ۶ پژوهشكده سرطان شناسی، دیابت، بیماری های خونی و... دارد كه بزرگ ترین دانشگاه عراق است.
بشار خاطرنشان كرد: دانشگاه مستنصریه ۴۰۰ استاد تمام دارد و هر عضو هیأت علمی بر مبنای قوانین دانشگاه موظف است مقالاتی معتبر در سطح جهانی داشته باشد.
بازدید از آزمایشگاه های پیشرفته زیست شناسی، شیمی، پژوهشكده بافت، كتابخانه، برگزاری نشست صمیمانه و دیدار با مسئولان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، سفر به مشهدمقدس همچون برنامه های هیأت ۶ نفره دانشگاه مستنصریه عراق در ایران بود.
در این دیدار هیات دانشگاه مستنصریه عراق ضمن ابراز رضایت و خرسندی از تجهیزات مدرن آزمایشگاهی و انجام پروژه های مهم تحقیقاتی در این دانشگاه، پیشنهاد همكاری مشترك در تبادل دانشجوی تحصیلات تكمیلی با این واحد بزرگ دانشگاهی را مطرح نمودند.



1398/05/15
12:52:06
5.0 / 5
4513
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , دانشگاه , سفر
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲