استفاده از پلیمرهای زیستی ساخت محققان دانشگاه امیركبیر در بیمارستان ها

استفاده از پلیمرهای زیستی ساخت محققان دانشگاه امیركبیر در بیمارستان ها

به گزارش لیمو بلاگ محققان دانشكده مهندسی پزشكی دانشگاه صنعتی امیركبیر موفق به ساخت پلیمرهای زیستی شدند كه بعضی از این پلیمرها برای نخستین بار در كشور تولید شده و در بیمارستان ها مورد استفاده قرار گرفته است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دكتر حسین حسینی تودشكی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیركبیر در مراسم تفاهم نامه ایجاد بخش تحقیق و توسعه یكی از شركت های داخلی با بیان این خبر اظهار داشت: از سال قبل هدف گذاری جدیدی برای دانشگاه در جهت تاثیرگذاری اجتماعی و صنعتی انجام دادیم كه برای تحقق این مسیر برنامه و اهداف خاصی تعریف و اجرا شده است.

وی عنوان كرد: برای رسیدن به شاخصهای دانشگاه های نسل سوم و جدید كه در آنها هدایت برون دادهای دانشگاه در جهت نیازمندی های جامعه صورت می گیرد از حدود چهار سال پیش پشتیبانی از شركت های دانش بنیان، استارتاپ ها، فعالیت های كارآفرینی و تدوین رساله ها بر مبنای نیازهای صنعت در این دانشگاه قدم های جدیدی برداشته شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیركبیر تصریح كرد: حدود چهار سال پیش تعداد كمتر از ۲۰ واحد فناور در این دانشگاه فعالیت داشتند، اما امروز تعداد شركت های دانش بنیان و واحدهای فناور این دانشگاه به بیشتر از ۱۵۰ واحد رسیده است كه اساتید و دانشجویان در این شركت ها مشغول فعالیت و راهبری هستند.

حسینی تودشكی اظهار نمود: شركت های بزرگ رویشی در دانشگاه صنعتی امیركبیر در حوزه های داروسازی، صنایع پزشكی، برق و الكترونیك، فناوری اطلاعات، محیط زیست، انرژی، نفت و فناوری های مالی مشغول به فعالیت هستند و به محصول دست یافته اند.

وی اظهار داشت: رسالت ما در دانشگاه صنعتی امیركبیر پشتیبانی از این شركت ها است و امیدواریم در سال های آینده این شركت های بزرگ در روند اقتصادی دانشگاه هم موثر باشند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیركبیر اظهار نمود: از سال قبل در زمینه استقرار بخش تحقیق و توسعه شركت های مختلف در دانشگاه فعالیت هایی را آغاز كردیم كه حالا بعضی از شركت ها مستقر و برخی هم درحال آماده سازی شرایط هستند.

حسینی تودشكی تصریح كرد: بر این اساس فضای لازم به این شركت ها در دانشكده ها و برج فناوری اختصاص یافته كه اساتید و دانشجویان هم در این بخش ها فعال می باشند.

وی عنوان كرد: با تاسیس بخش تحقیق و توسعه شركت ها در این دانشگاه علاوه بر تامین نیازهای این شركت ها به دنبال توسعه نوآوری و استارتاپ های رویشی برای رفع نیاز صنعت به صورت پایدار هستیم.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیركبیر اضافه كرد: در این راستا مقرر است نیاز یكی از شركت ها برای ساخت یك جك هیدرولیك كه همچون نیازهای گلوگاهی است، در دانشگاه تامین گردد.

دكتر حسینی تودشكی اظهار داشت: دانشگاه صنعتی امیركبیر با شركت مترو تهران هم قرارداد منعقد كرده تا قطعات و نیازهای مترو بازطراحی و ساخته شوند.

وی عنوان كرد: در صنعت خودرو هم كارهای گوناگونی انجام شده و در این راستا در دانشكده مهندسی پلیمر مكمل های پلیمری برای ساخت قطعات در صنعت خودروسازی درحال تولید است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیركبیر تصریح كرد: دانشكده نساجی این دانشكده هم در ساخت پارچه های ایربگ خودرو بسیار موفق عمل كرده، فرآیند تجاری سازی تكمیل شده و در حال تولید است.

دكتر حسینی تودشكی تصریح كرد: فارغ التحصیلان و اساتید دانشكده مهندسی پزشكی این دانشگاه هم زخم پوش هایی از جنس پلیمرهای زیستی تولید كردند كه بعضی از آنها برای نخستین بار در كشور تولید شده و هم اكنون در بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

وی تصریح كرد: امیداوریم در سال های آتی با تجاری سازی بروندادهای علمی و رونق استارتاپ ها و شركت های دانش بنیان، دانشگاه بتواند تاثیر فراتری در جامعه و صنعت داشته باشد.



1398/05/21
16:00:44
5.0 / 5
4478
تگهای خبر: الكترونیك , پزشكی , پژوهش , تولید
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵