تجاری سازی نانوذرات اكسیدروی شركت ایرانی در تركیه

تجاری سازی نانوذرات اكسیدروی شركت ایرانی در تركیه

به گزارش لیمو بلاگ یكی از شركت های فناور با تولید نانوذرات سلنیوم، افزودنی ای برای شامپوهای ضد شوره تولید كرده، ضمن آنكه نانو ذرات اكسید روی این شركت در كشور تركیه تجاری سازی شده است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دكتر محبوبه دولتیاری اسلامی، مدیر فنی یكی از شركت های فناور تولید نانو مواد نظیر نانوذرات سلنیوم، اكسیدروی و كلوئید نقره را با هدف تامین نیازهای بخش صنعت یكی از دستاوردهای علمی این شركت نام برد و اظهار داشت: برای توسعه فناوری نانو در صنایع مختلف احتیاج به نانومواد مختلفی است كه در این راستا از سال ۱۳۹۳ مبادرت به تولید چند نوع نانومواد كرده ایم و هم اكنون مشتریانی از صنایع مختلف نظیر نساجی، آرایشی و بهداشتی و پلاستیك داریم.
وی ظرفیت تولید اكسیدروی را دو تن در ماه و كلوئید نقره را ۱۰۰ تن در ماه اعلام نمود و اظهار داشت: به تازگی گواهی نانو مقیاس را برای نانوذرات سلنیوم دریافت كرده ایم كه این تاییدیه برای توسعه تجاری این محصول بسیار ضروری می باشد. نانو ذرات سلنیوم دی سولفات جهت استفاده در صنعت شامپو تولید شده است كه به صورت كلوئید بوده، در حالیكه سلنیوم دی سولفاتی كه در كارخانه های شامپوسازی استفاده می شود، معمولا به صورت پودر است.
به قول این محقق، كلوئیدی بودن و داشتن ابعاد نانومتری سبب افزایش اثربخشی محلول سلنیوم دی سولفات نسبت به پودرهای موجود در بازار می شود، به صورتی كه میزان مصرف آن در خط تولید به یك پنجم كاهش پیدا كند. این نانوذرات باعث بروز خاصیت ضدشوره و ضد خارش می شوند.
دولتیاری اسلامی از تجاری سازی نانو ذرات پودری اكسیدروی تولید این شركت در یكی از شركت های كشور تركیه اطلاع داد و خاطرنشان كرد: از آنجایی كه این شركت كشور تركیه به دنبال نانوذرات اكسیدروی تقویت شده با سلنیوم است، ما این محصول را برای آنها تولید كرده و نمونه اولیه ای برای تست به این شركت ارسال كردیم كه نتایج تست ها موفقیت آمیز بوده و مقرر است بزودی نشستی برای انعقاد قرارداد فروش با این شركت برگزار گردد.
وی تصریح كرد: ما شركتی در تركیه ثبت كرده ایم كه مقرر است فناوری تولید نانو ذرات اكسیدروی به شركت جدید ما در تركیه منتقل شود و در نهایت محصول آن به شركت تركیه ای فروخته شود. این نانو ذرات دارای خواص اپتیكی ویژه ای هستند كه مقرر است این خاصیت نانوذرات توسط شركت تركیه ای مورد استفاده قرار گیرد.
دولتیاری اسلامی، تولید نانوذرات دی اكسید تیتانیوم برای ایجاد خواص خودتمیزشوندگی را از دیگر محصولات این شركت نام برد.



1398/06/26
22:58:43
5.0 / 5
4343
تگهای خبر: تولید , شركت , صنایع , فروش
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵