استفاده از كاشی های آنتی باكتریال ایرانی در مراكز درمانی

استفاده از كاشی های آنتی باكتریال ایرانی در مراكز درمانی

لیمو بلاگ: بیشتر از 10بیمارستان و مركز درمانی از كاشی های آنتی باكتریال بهره مند شده اند. نصب این كاشی ها باعث ضدعفونی شدن فضای بیمارستانی شده و عفونت را به حد قابل توجهی می كاهد.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، از ابتدای سال تا كنون شش مركز درمانی و بیمارستانی از كاشی های آنتی باكتریال یك شركت بهره برده اند. بیمارستانی در ایلام، بیمارستان صدتخت خوابی نیروی دریایی بندرعباس، مركز جراحی در ارومیه، بیمارستان ۹۶ تخت خوابی در اهواز، یك بیمارستان دیگر اهواز، بیمارستانی در سیستان و بلوچستان همچون مراكزی هستند كه امسال از این فناوری بهره مند شده اند.
پیش از این هم كاشی های آنتی باكتریال در چندین بیمارستان تهران و كرج نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته بود.
علی سید معصومی، عضو هیأت مدیره شركت تولید كننده این كاشی درباره بازار هدف این محصولات اظهار داشت: هم اكنون از این كاشی های آنتی باكتریال در بیمارستان ها استفاده می گردد.
وی درباره بازار هدف بعدی این شركت اضافه كرد: پس از بیمارستان ها ما به دنبال توسعه بازار در بخش های دیگر نظیر هتل ها، آشپزخانه های صنعتی و سرویس های بهداشتی عمومی هستیم.
وی افزود: متاسفانه هنوز این فناوری برای بیشتر سازمان ها شناخته شده نیست و ما درتلاش هستیم تا این فناوری را به خوبی معرفی نماییم و مزیت های آنرا برای مخاطب تشریح نماییم. ازآنجایی كه این كاشی ها آنتی باكتریال هستند، دیگر نیازی به استفاده از مواد ضدعفونی كننده نیست كه این خود یك مزیت بزرگ به حساب می آید.
معصومی اضافه كرد: باتوجه به عملكرد این فناوری، به دنبال صادرات آن هستیم و هم اكنون رایزنی با چند شركت در عمان و تركیه برای عقد قرارداد را شروع كرده ایم. البته ما تنها به این فناوری محدود نخواهیم شد و هم اكنون بخش تحقیق و توسعه این شركت در حال كار روی توسعه این فناوری و افزودن خاصیت ضدجرم به كاشی هاست. این خصوصیت با آب گریز بودن متمایز است، به صورتی كه استفاده از آن مانع از تولید جرم روی سطح كاشی می گردد.
مهدیه عباسی، كارشناس فروش شركت اظهار داشت: نمونه خارجی این محصول با استفاده از پرتوهای فرابنفش عمل می كنند، به صورتی كه در تاریكی مطلق، كارایی آنتی باكتریالی ندارد. این درحالی است كه آزمون های انجام شده روی كاشی های آنتی باكتریال نشان داده است در تاریكی مطلق هم قابلیت آنتی باكتریالی دارند و به پرتوهای فرابنفش نیاز ندارند.
عباسی اضافه كرد: بررسی های انجام شده نشان داده است كه در صورت استفاده از كاشی های آنتی باكتریال این شركت در اتاق عمل، بازگشت سرمایه حاصل از كاهش مصرف مواد ضدعفونی كننده، ۴۰ روز بوده و در صورتیكه این كاشی های آنتی باكتریال در اتاق های CCU، ICU و اتاق های تمیز استفاده شود، بازگشت سرمایه ۲۷ روزه خواهد بود.

1397/08/14
13:33:12
5.0 / 5
4935
تگهای خبر: تولید , شركت , صادرات , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵