دستیابی محققان به دانش فنی ساخت نمونه های استاندارد صنایع فولاد سازی

دستیابی محققان به دانش فنی ساخت نمونه های استاندارد صنایع فولاد سازی

به گزارش لیمو بلاگ محققان كشور به دانش فنی تولید نمونه های استاندارد كالیبره كردن دست پیدا كردند و این نمونه ها برای كالیبراسیون دستگاه، ارزیابی مقادیر موجود در ساختار فولاد و آلیاژها مورد استفاده قرار می گیرند و به قول این پژوهشگران این نمونه ها در گذشته با قیمت های بالا به كشور وارد می شد.


مجری این طرح در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینكه این شركت پیشتاز در حوزه خدمات آزمایشگاه خصوصاً در حوزه مهندسی و علم مواد است، اظهار داشت: در حوزه مهندسی و علم مواد تجهیزات آزمایشگاهی برای شناسایی عناصر فولادی مورد استفاده قرار می گیرد. این تجهیزات مقدار عناصر موجود در آلیاژ فولادی یا فولادی را تعیین می كند.
مرتضی فیروزی تجهیزات در رابطه با شناسایی و اندازه گیری عناصر فلزی را بسیار گران قیمت توصیف كرد و تصریح كرد: علاوه بر آن نمونه هایی كه باید با استفاده از آنها دستگاه ها، كالیبره شوند نیز گران قیمت است. كالیبراسیون این تجهیزات سبب می شود تا دستگاه برای انجام آزمون عناصر فلزی آماده شود.



نمونه های كالیبراسیون بومی سازی در كشور
وی با اشاره به اینكه نمونه های CRM نمونه های مرجع همراه با گواهینامه هستند و دقت عناصر در این نمونه ها، تایید شده و استاندارد است، افزود: در واقع این نمونه ها، نمونه های آماده ای هستند كه قبلا تحت شرایط ویژه و استانداردی آنالیز شده اند. بعنوان مثال در دستگاه كوانتومتر، پیش از هر آنالیز حتما باید توسط نمونه های CRM متناسب با نمونه آنالیزی مدنظر كالیبره شود.
بگفته این محقق، نمونه های RM نمونه هایی هستند كه خواص همگنی دارند و برای كالیبراسیون دستگاه، ارزیابی یك روش اندازه گیری و یا برای تخصیص مقادیر به مواد، مورد استفاده قرار می گیرند.
فیروزی با اشاره به اینكه این نمونه های كالیبراسیون تابحال با قیمت های بالا به كشور وارد می شد، افزود: این در شرایطی است كه بعضی از این نمونه ها مشمول تحریم ها شده است بدین جهت ما در این مجموعه با همكاری متخصصان به این فناوری دست یافتیم.
این محقق طراحی و ساخت دستگاه های كوانتومتری و نمونه های استاندارد این دستگاه و نمونه های استاندارد دستگاه سختی سنجی و دستگاه ICP برای شناسایی و اندازه گیری مواد و همین طور دستگاه جذب اتمی را دستاوردهای فناورانه این مجموعه آزمایشگاهی ذكر كرد و تصریح كرد: نمونه های كالیبراسیون با اعتباراتی بالغ بر 800 میلیون تومان تولید شد كه با حمایت صندوق نوآوری و شكوفایی تسهیلاتی به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان با نرخ ۱۱ درصد برای تامین سرمایه جهت خرید دستگاه های مورد نیاز تامین شد.
فیروزی افزود: با دستیابی ما به فناوری تولید نمونه های كالیبراسیون، توانستیم این محصول را بین 20 تا 50 درصد قیمت نمونه های خارجی در اختیار مشتریان قرار دهیم.
وی با تاكید براینكه تولید این فناوری بین 80 درصد صرفه جویی ارزی برای كشور به همراه داشته است، تصریح كرد: علاوه بر آن ما نمونه های مورد نیاز بخش های صنعتی را دریافت و با استفاده از دستگاه های ساخته شده مورد تست قرار می دهیم و گزارش های مربوط به كارشناسان ارائه می شود.
وی كلیه خدمات این شركت را دارای كاربردهای صنعتی دانست و تصریح كرد: همچون شركت های ذوب آهن و فولادی، شركت های تولید كننده میلگرد، تولید كنندگان تجهیزات ساختمانی و صنایع در رابطه با ریخته گیری هستند كه نیاز دارند مواد اولیه خودرا چه وارداتی و چه ساخت داخل، مورد تست و ارزیابی قرار دهند.
وی صدور تاییدیه های بین المللی را از دیگر خدمات این آزمایشگاه نام برد و در این زمینه توضیح داد: بعنوان مثال اگر بخواهیم میلگرد در یك ساختمان به كار برده شود، قبلا باید تاییدیه های فنی را دریافت كند كه آزمایشگاه ما تاییدیه های بین المللی را در اختیار شركت ها قرار می دهد.


فیروزی اظهار نمود: ما بعد از انجام تست های مورد نیاز، گزارش های خودرا به كارشناسان ارائه می دهیم و در آن مشخص می نماییم كه آیا فولاد یا میلگرد ساخته شده استواری كششی لازم را دارد یا خیر. ارائه گزارش های مربوط به عناصر فولاد به بازرسان از دیگر خدمات ما به حساب می آید.



1398/07/12
20:48:34
5.0 / 5
4512
تگهای خبر: بین المللی , پژوهش , تولید , خدمات
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵