لزوم تهیه نقشه های زیرزمینی كشور بر مبنای آمایش سرزمین

لزوم تهیه نقشه های زیرزمینی كشور بر مبنای آمایش سرزمین

به گزارش لیمو بلاگ مدیر كل دفتر فنی استانداری تهران با اشاره به تخریب زمین در كشور اظهار داشت: ما به منظور كاهش مخاطرات به نقشه های زیر زمینی بر مبنای آمایش سرزمینی نیاز داریم.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، الیاس زاده در نشست خبری امروز كه در سازمان نقشه برداری كشور برگزار شد، با تاكید بر این كه سرزمین ما گرفتار بارگذاری های بی رویه شده است، اضافه كرد: هر نهادی در هر مسیری كه مایل باشد، بنا به صلاحدید خود مبادرت به حفر می كند و این امر باعث وارد آمدن خسارت به كشور شده است.
وی با تاكید بر این كه هم اكنون ما فاقد نقشه های زیر زمینی شهری و كشوری هستیم، افزود: نبود طرح جامع سرزمین سبب شده است كه كشور نقشه های زیر زمینی را تهیه نكند.
الیاس زاده با تاكید بر لزوم تهیه نقشه های زیر زمینی شهر تهران، تصریح كرد: این نقشه ها نشان داده است كه در چه مناطقی مجاز به حفر زمین هستیم و چه مناطقی را می توانیم با اطلاع سازمان نقشه برداری و به صورت مشروط حفر نماییم.
در این جلسه همینطور ذوالقدر، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توسعه خطوط مترو در شهر تهران، تصریح كرد: ولی ما احتیاج به راهكارهایی داریم تا بتوانیم با كم كردن مخاطرات مبادرت به گسترش خطوط مترو نماییم.
او همینطور با اشاره به وضعیت زمین های كشاورزی در اطراف تهران، تصریح كرد: بر روی این زمین ها نظارتی صورت نمی گیرد و باید بررسی شود كه آیا وجود این اراضی ضروریست یا خیر.



1398/08/08
18:51:18
5.0 / 5
4712
تگهای خبر: سازمان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳