معاون آموزشی وزیر علوم عنوان كرد

دختران ۵۰ درصد جمعیت دانشجویی را تشكیل می دهند، لزوم راه اندازی مركز توسعه علمی آیسسكو

دختران ۵۰ درصد جمعیت دانشجویی را تشكیل می دهند، لزوم راه اندازی مركز توسعه علمی آیسسكو

لیمو بلاگ: معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به لزوم راه اندازی مركز توسعه علمی آیسسكو در كشور، اظهار داشت: به كشورهای عضو آیسسكو پیشنهاد  میكنم كه مركزی بعنوان مركز توسعه علمی آیسسكو تاسیس شود تا با استفاده از تعیین و ارتقای شاخص های علمی به كشورهای توسعه نیافته جهت پیشرفت در حوزه علم، پژوهش و فناوری كمك كنند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دكتر مجتبی شریعتی نیاسر در دومین روز از اجلاس دبیران كل كمیسیون های ملی آیسسكو كه هم حالا در مركز منطقه ای علوم و فناوری واقع در شیراز در حال برگزاری است، ضمن بیان این مطلب اظهار نمود: خوشحالیم در موقعیتی كه ابر قدرتهای جهان در كوشش برای تولید فشارهایی روی كشورهای اسلامی بخصوص ایران هستند، این فرصت را داریم كه نمایندگان كشورهای مختلف را ملاقات نماییم كه این مورد نشان دهنده اتحاد كشورهای عضو آیسسكو است تا به وسیله آن به هم افزایی بیشتر برای ارتقاء فعالیت های علمی دست یابیم.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینكه مطالعات نظری و تئوریك جای آموزش عملی و مهارت محور را گرفته است، تصریح كرد: آموزش در آلمان مبتنی بر مهارت و فناوری است، از این رو به پیشرفت های چشمگیری در حوزه صنعت دست یافته است و در دنیای امروز حرفی برای گفتن دارد.
معاون آموزشی وزارت علوم به یكی از نكات مورد توجه در كنفرانس های علمی اشاره نمود و اظهار داشت: تمام كشورهای دنیا به دنبال همكاری های بین المللی هستند تا توانمندی های كشور خویش را در عرصه آموزش و علم گسترش دهند. آیسسكو در این زمینه می تواند به كشورهای جهان اسلام كمك نماید.
وی با عرضه آماری در مورد تعداد دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در كشور، اظهار داشت: هم اینك در ایران بیشتر از چهار میلیون دانشجو و ۸۰ هزار عضو هیات علمی داریم كه تعداد زیادی از این دانشجویان در تمامی رشته هایی كه دایر است، تحصیل می كنند.
شریعتی با اشاره به فعالیت ۲۰۰۰ مركز و موسسه آموزش دانشگاهی در ایران اظهار نمود: از بین این دانشگاه ها، دانشگاه های بسیار برجسته ای نظیر دانشگاه پیام نور در ایران وجود دارد كه در سطح كشور فعال بوده و نقش اصلی آن این است كه آموزش از طریق دور را گسترش دهند؛ این دانشگاه در سطح بین المللی هم شعباتی دارد. ایران همینطور از فعالیت دو دانشگاه معروف مهارتی در كشور برخوردار می باشد.
معاون آموزشی وزیر علوم با بیان این كه ایران به علت توانمندیهایی كه در حوزه آموزش دارد، می تواند بعنوان نقطه عطف كشورهای عضو كنفرانس اسلامی مطرح شود.
ایشان در ادامه با بیان این كه در ایران دو دانشگاه به شكل خاص برای آموزش عمومی هدف گذاری شده اند و نقش اصلی آنها آموزش و تربیت تكنسین بعنوان معلمانی برای مدارس است.
شریعتی با بیان این كه در كشور ۷۰۰ دانشگاه غیردولتی فعالیت می نمایند، تصریح كرد: حدود ۱.۵ درصد دانشجویان ما غیرایرانی وعمدتا از كشورهای همسایه هستند. همینطور ایران با وجود تمام تحریم ها در عرصه های علم، پژوهش و فناوری فعال است و در شرایط خوبی به سر می بریم.
معاون آموزشی وزارت علوم همینطور جمعیت دانشجویی زنان در دانشگاه های ایران را ۵۰ درصد دانست و اظهار داشت: به كشورهای عضو آیسسكو پیشنهاد میكنم كه مركزی بعنوان مركز توسعه علمی آیسسكو تاسیس شود تا با استفاده از تعیین و ارتقای شاخص های علمی به كشورهای توسعه نیافته جهت پیشرفت در حوزه علم، پژوهش و فناوری كمك كنند. در واقع این مركز می تواند به كشورهای اسلامی كمك نماید چگونه می توانند با كشورهای پیشرفته در حوزه های علمی رقابت كنند و سبب هم افزایی كشورها به منظور رفع مشكلات زیست محیطی، بحران آب خواهد شد.



1397/08/21
19:04:25
5.0 / 5
4644
تگهای خبر: بین المللی , پژوهش , تولید , دانشگاه
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲