رئیس مركز كارآفرینی دانشگاه علامه خبر داد

تصویب آئین نامه انتخاب دانشجوی كارآفرین برتر

تصویب آئین نامه انتخاب دانشجوی كارآفرین برتر

به گزارش لیمو بلاگ رئیس مركز كارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه علامه طباطبایی از تصویب آئین نامه انتخاب دانشجوی كارآفرین برتر در این دانشگاه اطلاع داد و اظهار داشت: بر طبق این آئین نامه دانشجویانی كه در حوزه كارآفرینی ایده داشته باشند و استارتاپی راه اندازی كنند، برگزیده شده و نفر اول بعنوان سفیر دانشگاه در حوزه كارآفرینی معرفی خواهد شد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، مهدی گودرزی در چهارمین دوره "رویداد كارآفرینی چكاوك" كه در دانشكده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، به مهمترین اهداف برگزاری این رویداد اشاره نمود و اضافه كرد: هدف اصلی ما این است كه با برگزاری این رویداد دانشجویان با مفاهیم صحیح كسب و كار و كارآفرینی آشنا گردند و تلاش داریم در این رویداد دانشجویان با كمك مربیان و اساتید حوزه های مختلف با بحث كیفی امر كارآفرینی آشنا گردند، ضمن اینكه بتوانند ایده ها و مفاهیم علم در حوزه علوم انسانی، اجتماعی و... را تا مرحله تجاری سازی پیش ببرند.
وی در ادامه با تاكید بر اینكه رویداد كارآفرینی چكاوك فقط مختص حوزه علوم انسانی برگزار نمی گردد، تاكید كرد: در این رویداد تلاش داریم یك هم افزایی اساسی بین همه حوزه های علوم ایجاد شود و این همگرایی در میان مشاغل مختلف اتفاق بیفتد. ضمن اینكه گسترش فرهنگ نوآوری و كارآفرینی بین دانشجویان، اساتید و... از دیگر رسالت های اجتماعی دانشگاه در توسعه كارآفرینی در كشور است كه با این رویداد تا حدودی این امر مهم تحقق می یابد.
رئیس مركز كارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح كرد: در رویداد چكاوك تلاش داریم نوعی تیم سازی در میان استارتاپ ها و علوم مختلف اتفاق بیفتد، چون كه امروزه ما با مشكل تشكیل تیم مواجه هستیم و با بیان فراخوان بین دانشگاه های سطح یك و همینطور شركت دانشجویان و اساتید در این رویداد می شود نوعی تیم سازی و همگرایی ایجاد كرد.
به گفته وی هم اكنون خیلی از دانشجویان با این مشكل مواجهند كه نمی دانند رشته تحصیلی آنها در چه حوزه هایی كاربرد دارد و چه آینده ای برای آنها متصور است. در رویداد چكاوك این ارتباط با فعالان اقتصادی ایجاد می شود.
دبیر علمی چهارمین دوره رویداد كارآفرینی چكاوك، تصریح كرد: این رویداد ابتدا به صورت سه هفته متوالی به منظور تبدیل ایده ها به تجاری سازی و همینطور سه ماه پس از عرضه این ایده ها تا بهمن ماه برگزار می گردد. در واقع ما در این رویداد منتظر به ثمر رسیدن ایده ها هستیم.
گودرزی، از تدوین آئین نامه ای تحت عنوان "انتخاب دانشجوی كارآفرین برتر در دانشگاه علامه" اطلاع داد و اظهار داشت: بر طبق این آئین نامه دانشجویان اگر شركت تأسیس كنند یا تیم استارتاپی راه اندازی كنند، بعنوان دانشجوی كارآفرین انتخاب می شوند و نفر اول علاوه بر دریافت جایزه بعنوان سفیر كارآفرینی دانشگاه و مشاور رئیس دانشگاه در عرصه كارآفرینی معرفی می شود كه بودجه ای سالانه دریافت خواهد نمود تا بتواند بر مبنای آن ایده ای را در دانشگاه پیاده كند.
وی تاكید كرد: آئین نامه فوق هفته جهانی كارآفرینی یعنی هفته سوم آبان ماه اجرایی می شود و آبان سال آینده نفرات برگزیده را معرفی می نماییم.
رئیس مركز كارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه علامه طباطبایی از طریق اندازی مدارس تخصصی در حوزه شغلی، كارآفرینی و شتاب دهنده در دانشگاه علامه طباطبایی اطلاع داد و اظهار داشت: مدرسه اشتغال این دانشگاه از آذرماه امسال راه اندازی خواهد شد و دانشجویان می توانند با پرداخت هزینه ناچیز در این مدارس ثبت نام كنند.



1398/08/14
23:02:25
5.0 / 5
4483
تگهای خبر: دانشگاه , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲