افتتاح چهارمین دوره طرح شهید احمدی روشن در 25 آبان

افتتاح چهارمین دوره طرح شهید احمدی روشن در 25 آبان

لیمو بلاگ: مراسم افتتاحیه چهارمین دوره طرح شهید احمدی روشن با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در دانشگاه تهران انجام می شود.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، در راستای زمینه سازی برای اثرگذاری بیشتر جامعه علمی و نخبگانی در بخش های مورد نیاز كشور و همین طور افزایش توان و مهارت های دانشجویان و مستعدان برتر در حوزه های عملیاتی علم و تحقیق، چهارمین دوره طرح "شهید احمدی روشن" طی مراسمی در سالن علامه امینی دانشگاه تهران و با حضور سورنا ستاری معاون علمی وفناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان، محمود سعادت فومنی قائم مقام بنیاد افتتاح می شود.
مراسم افتتاحیه چهارمین دوره شهید احمدی روشن در روز ۲۵ آبان ماه جاری با حضور تعدادی از سرآمدان، اعضای هیات علمی، دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاه های برتر كشور برگزار می شود.

بنیاد ملی نخبگان با هدف توانمندسازی و مشاركت دانشجویان مستعد برای حل مسائل كشور با اجرای طرح شهید احمدی روشن، توانمندی های دانشجویان صاحب استعداد برتر را در جهت شناسایی و حل مسائل واقعی كشور هدایت می كند. در این طرح استادان خبره دانشگاهی و متخصصان برتر صنعتی با شناسایی مسائل و مشكلات اصلی كشور، هسته های نخبگانی مسأله محور را با مشاركت دانشجویان برگزیده تشكیل داده و به صورت علمی و تخصصی در چارچوب طرحی مشخص و در بازه زمانی معین به حل آنها می پردازند.
استفاده از توانمندی های دانشجویان مستعد در جهت حل مشكلات جامعه، هدایت دانشجویان مستعد برای شناسایی مسائل راهبردی كشور، ایجاد شبكه دانشجویان مستعد و خبرگان دانشگاهی و صنعتی و افزایش اعتماد دستگاه های اجرایی، مراكز علمی و بخش خصوصی به برگزیدگان، افزایش مهارت های اجتماعی و روحیه خودباوری دانشجویان از اصلی ترین اهداف این طرح است.
نخبگان مشمول این طرح از مزایایی چون دریافتی ماهیانه بیشتر از مبلغ فن یاری در دوره اجرای طرح، استفاده از دوره های آموزشی عمومی و تخصصی، استفاده از اعتبار هسته پژوهشی زیر نظر استاد خبره، دریافت امتیاز فعالیت های نخبگانی برمبنای نظر استاد خبره تا سقف ۱۰۰ امتیاز، استقرار در فضای هم افزا در كنار هسته های پژوهشی دیگر و استفاده از شبكه آزمایشگاه های راهبردی كشور برخوردار خواهند شد.




منبع:

1398/08/22
19:11:19
5.0 / 5
4491
تگهای خبر: پژوهش , دانشگاه , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲