برای شركت در نظرسنجی؛
فیسبوك به برخی كاربرانش پول می دهد
لیمو بلاگ: فیسبوك اپلیكیشن تحقیقاتی به نام فیس بوك ویووپوینت، ابداع كرده و به كاربران در ازای شركت در نظرسنجی ها و تحقیقات برای بهبود پلت فرم های این شركت، پول پرداخت می كند.
به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ورج، فیسبوك یك اپلیكیشن جدید تحقیقات ارائه كرده كه فیسبوك ویوپوینت (Facebook ViewPonit)نام دارد. این شبكه اجتماعی حاضر است در ازای استفاده از اپلیكیشن مذكور به كاربران پاداش نقدی پرداخت كند. حتی برخی كاربران در ازای استفاده از اپلیكیشن سالانه ۶۰۰ دلار دریافت می كنند. فیسبوك در یك پست وبلاگی اعلام نموده كه می خواهد نظرات كاربران ۱۸ سال به بالا را برای بهبود فیس بوك، اینستاگرام، واتساپ، پرتال، آكولپس و جامعه عمومی را به كار گیرد. طبق اطلاعات پست مذكور بعد از ساختن یك حساب كاربری در اپلیكیشن فیس بوك ویووپوینت، از كاربران دعوت می شود تا در تحقیقات مختلف شركت نمایند. این اپلیكیشن جهت شركت در تحقیقات مختلف، آزمایش محصولات جدید و غیر پاداش می دهد. طبق پست وبلاگی فیس بوك اولین تحقیق موجود در این اپلیكیشن «پژوهش سلامت» نام دارد كه انجام آن ۱۵ دقیقه طول می كشد و كاربر بعد از انجام آن ۱۰۰۰ امتیاز دریافت می كند كه این امتیاز نشان دهنده ۵ دلار پاداشی است كه به كاربر پرداخت می شود. این اپلیكیشن فقط برای كاربران ۱۸ ساله و بالاتر كه ساكن آمریكا هستند قابل استفاده می باشد. همین طور به نظرمی رسد این اپلیكیشن برای برخی كاربران مجاز نیست. فیسبوك اعلام نموده این اپلیكیشن را سال آینده در كشورهای دیگر نیز اجرا می كند. این شركت همین طور ادعا می كند اطلاعات به دست آمده از اپلیكیشن را با شركت های طرف سوم به اشتراك نمی گذارد. همین طور شركت در آینده توضیح خواهد داد چه اطلاعاتی راجمع آوری می كند، چگونه از آن استفاده می نماید و كاربر چند امتیاز برای تكمیل برنامه دریافت می كند كه درنهایت با پرداخت بوسیله پی پال خاتمه پیدا می كند. این نرم افزار اطلاعاتی از قبیل نام، آدرس ایمیل، كشور محل سكونت، تاریخ تولد و جنسیت را از كاربر درخواست می كند. همین طور ممكنست از كاربر بخواهد تا اطلاعات دیگری مانند موقعیت مكانی خودرا به اشتراك بگذارد تا صلاحیت او را جهت شركت در برنامه های فردی بسنجد. این در حالیست كه چند ماه قبل همین شركت یك اپلیكیشن اندروید برای جمع آوری اطلاعات به ناماستادی(Study) را ارائه كرد كه هدف از آن رصد این بود كه كاربران برای چه مدت و از چه اپلیكیشن های اندروید استفاده می كردند. فیسبوك در ماه ژانویه یك اپلیكیشن تحقیقات بازار كه بعنوان تهیه كننده وی پی ان ارائه می شد را تعطیل كرد. هدف این اپلیكیشن نوجوانان بود.
منبع: لیمو بلاگ
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب