با همكاری مشترك ایتالیا و چین؛

خودروی برقی ارزان كه با چاپگر سه بعدی تولید می شود

خودروی برقی ارزان كه با چاپگر سه بعدی تولید می شود

به گزارش لیمو بلاگ یك شركت ایتالیایی خودروساز از همكاری با یك موسسه چینی فعال در زمینه چاپ سه بعدی برای تولید خودرو های برقی دو نفره اطلاع داده كه با چاپگر سه بعدی ساخته می شوند.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از نیواطلس، شركت های ایتالیایی و چینی XEV و Polymaker كه قبلا هم برای تولید یك خودروی برقی به نام LSEV با همدیگر همكاری كرده بودند، این دفعه اتومبیل تازه ای به نام یویو را در خط تولید قرار خواهند داد.
هدف اصلی از اجرای این طرح تولید خودروی برقی ارزان قیمتی است كه در محیط های شلوغ شهری قابل استفاده باشد. بخش عمده قطعات این خودرو با چاپگر سه بعدی تولید شده و سپس به یكدیگر متصل می شوند.
چارچوب اصلی خودروی مورد اشاره از جنس فولاد است و ترمز ای بی اس، كیسه هوا و ترمزهایی برای چرخ های جلو و عقب همچون امكانات آن است.

ابعاد این خودروی دو نفره ۲.۵ در ۱.۵ متر بوده و یك موتور برقی ۷.۵ كیلوواتی برای آن در نظر گرفته شده است. حداكثر سرعت این خودرو ۷۰ كیلومتر در ساعت است و با یك مرتبه شارژ می توان تا ۱۵۰ كیلومتر با آن رانندگی كرد.
درخودروی یویو از فناوری معروف به LiFePO۴ برای كنترل آنی وضعیت سلامت باتری خودرو استفاده شده تا در صورت ایجاد مشكل در آن به راننده اخطار داده شود.
نمایشگر لمسی در كنسول خودرو، سقف بازشدنی، آینه های برقی و ۱۸۰ لیتر فضا در صندوق عقب همچون دیگر امكانات این خودروی ۶۶۵۰ دلاری است. یویو در دسامبر سال ۲۰۲۰ به بازار می آید.

1398/09/19
14:19:59
5.0 / 5
4721
تگهای خبر: تولید , خودرو , شركت , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳