تولید لوله های نانویی برای انشعاب آب با مقاومت بالا

تولید لوله های نانویی برای انشعاب آب با مقاومت بالا

به گزارش لیمو بلاگ محققان در یك شركت دانش بنیان از نانوپوششی در لوله های انشعاب آب بهره برده اند كه قیمت آن از نمونه های كنونی كمتر و مقاومت آن بیشتر است.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از مهر، یك شركت دانش بنیان در یزد توانسته آلومینیوم را جایگزین برنج برای لوله های مقسم آب كنند كه از قیمت بالایی برخوردار می باشند. این محصول در چرخدنده ها، قابلمه ها، كلكتور و... استفاده می شود.
محمدرضا نصیری زاده مدیر فروش یك شركت دانش بنیان در یزد اظهار داشت: ما در سال ۹۴ بر مبنای عرضه خدمات آبكاری با نانوپوشش كار خویش را آغاز كردیم؛ حالا به مرحله ای رسیده ایم كه این نانوپوشش ها در مقسم های لوله های آب به كار می روند؛ هم اكنون در یزد به صورت كامل از این لوله ها استفاده می شود.
وی با تاكید بر اینكه كلدكتور لوله های مقسم اب در ایران جنسی برنجی دارند، بیان كرد: این جنس سنگین و پرهزینه است و تنها ۱۰ سال گارانتی دارند؛ اما وقتی از آلومینیوم را روكش نانوپوشش استفاده می شود گارانتی آن به ۵۰ سال می رسد و ۳۰ درصد ارزان تر هم می شود.
وی اضافه كرد: این لوله های مقسم آب استقامت بالایی دارند و مقاومت به خوردگی آنها بالاست؛ همینطور در برای سایش و حرارت بالا هم مقاوم هستند.
به گفته وی، ما در صدد هستیم از پلیمر و نانو در این آلومینیوم ها استفاده نماییم تا در مقابل اسید هم مقاوم باشند. این مورد در سطح تست انجام شده است. این مقاومت در مقابل اسید در صنعت نفت كاربرد زیادی دارد كه امیدواریم آنرا به تولید برسانیم.
وی با اشاره به اینكه صنایع لوله كشی ساختمان ۸۰ درصد در یزد استفده می شود، تصریح كرد: البته علاوه بر یزد، این كلكتورهای آلومینیومی در اصفهان هم استفاده می شود و به صورت موردی در بعضی استانها به كار گرفته شده است.
نصیری زاده در مورد صادرات اظهار داشت: ما در صدد بودیم كه با گرجستان تعاملاتی داشته باشیم اما با برخی عوامل سیاسی مانع از این ارتباطات شد؛ همینطور قرار بود با آلمان جهت استفاده از این كلكتورها قراردادی داشته باشیم اما دیدیم كه چین با قیمت پایین تری آن را به آلمان می فروشد.
وی افزود: چینی ها از استیل برای ساخت كلگتورها بهره می برند و با اینكه این فلز قیمت بالایی نسبت به آلومینیوم دارد ولی نمیدانیم چطور قیمت محصول چینی از محصولی كه تولید میكنیم پایین تر است.
نصیری زاده با اشاره به اینكه تخمین می زنیم در ایران ۱۰۰هزار انشعاب به صورت ماهانه استفاده گردد (كه سی درصد صدهزارتا وارداتی هستند) اظهار داشت: تامین ۱۵هزار انشعابات در اصفهان و حدودا ۱۰ هزار انشعاب در یزد و خارج از یزد توسط شركت ما تامین می شود.
عدم وجود استانداردهای كافی برای آلومینیوم
وی در مورد مشكلات نانوپوشش در فلزات اظهار داشت: هم اكنون هیچ استانداردی برای تولید تجهیزات از الومنیوم در كشور ما وجود ندارد و از جانب دیگر علاوه بر استانداردها ما نیازمند تاییدیه هایی از وزارت بهداشت هستیم.

1398/09/20
21:16:41
5.0 / 5
4790
تگهای خبر: تولید , خدمات , دانش بنیان , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱