از سوی محققان عنوان شد

بارش برف در هسته سوزان كره زمین

بارش برف در هسته سوزان كره زمین

لیمو بلاگ: تعدادی از محققان چینی و آمریكایی در تحقیقات خود به شواهدی دال بر بارش برف در درون هسته سوزان داخل كره زمین دست یافته اند.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از نیواطلس، البته این بارش برف با آنچه كه در دنیای بیرون شاهد آن هستیم، تفاوت های اساسی دارد. برفی كه در هسته داخلی كره زمین می بارد از جنس تكه های آلیاژ آهن است و بعد از بارش آرام آرام بر روی هسته بیرونی مستحكم كره زمین آرام می گیرد و این در حالیست كه هسته داخلی زمین مایعی جوشان و پرتلاطم است.
بررسی هایی كه بر روی لایه های درونی كره زمین صورت گرفته، نشان میدهد كه بااینكه لایه های بیرونی تر كره زمین جامد و صخره ای شكل هستند، اما لایه های درونی تر بسیار داغ و مذاب بوده و البته یك هسته جامد این لایه مذاب و مایع را در بر گرفته است.
برای رسیدن به این لایه مذاب درونی باید مسافتی ۲۸۹۰ كیلومتری در درون زمین طی شود و پس بررسی آنچه كه در این بخش از زمین جریان دارد، كار ساده ای نیست. پژوهشگران برای افزایش اطلاعات خود دراین زمینه، از روش تاباندن امواج لرزه نگارانه به درون كره زمین استفاده می نمایند.
كند و تند شدن سرعت این امواج، ضخامت لایه های درون زمین و تا حدی محتویات آنها را آشكار می كند. حركت كندتر از حد انتظار و نامنظم این امواج در قسمتی از لایه های جامد نزدیك به هسته مذاب زمین، سبب شده تا پژوهشگران فرضیه بارش برف فلزی را در این قسمت مطرح كنند.
آنها می گویند مواد فلزی ذوب شده در این بخش از هسته كره زمین به شكلی كریستال هایی در می آیند و سپس آرام آرام بر روی بخش جامد بیرونی فرود می آیند. از نظر آنها ساختار آبكی برف مورد اشاره است كه حركت امواج را كند می كند. البته فرضیه مورد اشاره توضیح می دهد كه چرا هسته داخل كره زمین در حال رشد بوده و قطر آن بطور مرتب افزایش می یابد.

1398/09/30
19:48:35
5.0 / 5
4299
تگهای خبر: پژوهش
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳