مركز تحقیقات مدیریت فناوری در صنعت برق در دانشگاه تفرش راه اندازی شد

مركز تحقیقات مدیریت فناوری در صنعت برق در دانشگاه تفرش راه اندازی شد

لیمو بلاگ: ایسنا/مركزی مركز تحقیقات مدیریت فناوری در صنعت برق، مشترك بین برق منطقه ای باختر و دانشگاه تفرش با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری مركزی، فرماندار شهرستان تفرش و مدیر عامل برق منطقه ای باختر در دانشگاه تفرش راه اندازی شد.


زهرا آخانی معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری مركزی در آیین افتتاح این مركز اظهار داشت: رشد اقتصادی جز با استفاده از علم و تكنولوژی و تبدیل آن به ثروت حاصل نمی گردد و استفاده از تكنولوژی و ورود آن به فرایندهای كاری و آموزشی و حركت به سمت دانشگاه های نسل چهارم نیازمند ایجاد زیرساخت های مناسب می باشد.
وی با اشاره به اینكه ایجاد این مركز تحقیقات مدیریت فناوری حركتی موثر در امتداد استفاده خلاقانه از تكنولوژی است، اشاره كرد: این مركز باید فرایندمحور و سیستمی بوده و بعنوان موتور محركه برای توسعه شهرستان تفرش، استان و كشور حركت نماید.
فرماندار شهرستان تفرش نیز در این آیین اظهار نمود: مركز تحقیقات مدیریت فناوری در صنعت برق گامی مثبت در امتداد فراهم كردن مقدمات تولید علم و تبدیل آن به ثروت است.
حمیدرضا فراهانی اضافه كرد: تفرش شهر پدران علمی كشور است و این مركز گامی مثبت در امتداد ایجاد مسیر توسعه شهرستان بوسیله دانشگاه است.
رئیس دانشگاه تفرش نیز در این جلسه، ارتباط با صنعت را رسالت مهم دانشگاه های نسل سوم و چهارم عنوان نمود.
وی با بیان این كه افتتاح این مركز سرآغازی برای تحقق رسالت دانشگاه در رابطه با صنعت است، اضافه كرد: رسالت دانشگاه تفرش با قدمت 33 ساله و قرار گرفتن در استان مركزی بعنوان یكی از استان های صنعتی كشور، ارتباط با صنعت است كه در این راستا با بهره گیری از پتانسیل های موجود همچون اعضای هیات علمی توانمند، گام های مثبتی را برداشته است.
مدیر عامل برق منطقه ای باختر نیز در این جلسه مدیریت نوآوری، آینده پژوهی، آینده نگری در تكنولوژی و بومی سازی هوشمندانه را از مهمترین اهداف ایجاد مركز تحقیقات مدیریت فناوری در صنعت برق مشترك بین برق منطقه ای باختر و دانشگاه تفرش عنوان نمود.
فرهاد شبیهی افزود: افتتاح این مركز زمینه ساز حركت به سمت اهداف مهم همچون پویایی، خوداتكایی و برتری در صنعت برق است.
به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، در این آیین اساسنامه مركز تحقیقات مدیریت فناوری در صنعت برق به امضاء مدیرعامل برق منطقه ای باختر و رئیس دانشگاه تفرش رسید و دكتر مجتبی پیشوایی بعنوان رئیس مركز و اعضاء شورای پژوهشی این مركز احكام خودرا دریافت نمودند.
همچنین در این آیین بعنوان نخستین فعالیت این مركز، قرارداد پژوهشی با عنوان "بررسی مشخصات، مزایا و معایب استفاده از برق گیرهای چند محفظه ای در شبكه های فوق توزیع و انتقال برق و امكان سنجی فنی و اقتصادی طراحی و ساخت آنها در داخل كشور" بین دانشگاه تفرش و برق منطقه ای باختر منعقد شد.
در اختتام این آیین ساختمان پژوهشی دانشگاه تفرش بمنظور استقرار آزمایشگاههای تحقیقاتی و سایر زیرساختهای پژوهشی دانشگاه، با زیربنای هزار و 800 متر مربع و اعتبار 23میلیارد و 680 میلیون ریال به بهره برداری رسید.




منبع:

1398/11/16
13:24:32
5.0 / 5
4454
تگهای خبر: پژوهش , تكنولوژی , تولید , دانشگاه
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵