رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران خبر داد

اساسنامه موزه های دانشگاهی در حال آماده سازی است

اساسنامه موزه های دانشگاهی در حال آماده سازی است

به گزارش لیمو بلاگ رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران با اشاره به اینكه در تلاش هستیم جلسه شورایعالی موزه های دانشگاهی را اوایل سال آینده برگزار نماییم، اظهار داشت: كمیته ای هم در این رابطه تشكیل شده كه در حال آماده سازی اساسنامه موزه های دانشگاهی است.


سیف الله جلیلی در گفتگو با ایسنا با اشاره به رویدادهایی كه این موزه‌ ر ارتباط با سال ۲۰۱۹، "سال جهانی جدول تناوبی" برگزار كرده است، توضیح داد: اوایل سال رویدادی را با عنوان "جدولیف" برگزار كردیم و هدفمان از برگزاری آن، این بود كه مردم را با "دمیتری مندلیف" و چگونگی طراحی جدول تناوبی از جانب ایشان آشنا نماییم. پیش از این رویداد هم مراسم شروع سال جدول تناوبی را برگزار كردیم كه در آن مراسم از برخی سازمان ها برای حضور در مراسم دعوت كردیم و افراد صاحب نامی هم به سخنرانی پرداختند.
وی با تاكید بر آنكه جدول تناوبی اهمیت فوق العاده ای در زندگی ما دارد و الفبای هستی است، اظهار داشت: این جدول تمام عناصری كه تابحال شناخته شده اند (۱۱۸ عنصر) را در خود جای داده است كه این عناصر با عنایت به خواص خود در جدول مرتب شده و نظم خاصی دارند كه به صورت دوره ای تغییر می كند. آخرین تقسیم بندی این عناصر را یك دانشمند روسی به نام "مندلیف" انجام داده و به همین خاطر جدول تناوبی به "جدول دوره ای مندلیف" هم مشهور است.
رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران سپس به رویداد "جدولیم" بعنوان آخرین برنامه در ارتباط با سال جهانی جدول تناوبی اشاره نمود و اظهار داشت: در این رویداد سعی شده با شیوه های خلاقانه و در عین حال ساده جدول تناوبی را به بازدیدكنندگان آموزش دهیم و در طول آن دانش آموزان در سطح بالاتری با جدول تناوبی آشنا شدند.
جلیلی افزود: موزه علوم و فناوری تنها مركزی است كه سال قبل بیشترین برنامه های در رابطه با جدول تناوبی را برگزار كرده است و در طول سال هم چندین سخنران از مراكز مختلف دعوت كردیم تا به صورت ساده جدول دوره ای عنصرها را برای مردم توضیح دهند.
ماندگاری رویداد جدولیوم در گالری شیمی موزه ملی علوم و فناوری
وی در پاسخ به اینكه آیا سال ۲۰۲۰ هم در ارتباط با یك رویداد علمی خاص نام گذاری شده است یا خیر، اظهار داشت: سال ۲۰۲۰ به نام رشته علمی خاصی در رابطه با ما نام گذاری نشده است. البته در این سال هم برنامه هایی داریم كه آنها را اعلام خواهیم كرد. نتیجه رویدادهایی كه برگزار می نماییم، در آینده به صورت یك گالری درخواهد آمد و ماندگار خواهد بود؛ بعنوان مثال برنامه های رویداد جدولیوم به "گالری شیمی" ما اختصاص پیدا خواهد نمود.
زمان برگزاری جلسه شورایعالی موزه های دانشگاهی، اوایل سال ۹۹
رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران درباره جلسه شورایعالی موزه های دانشگاهی هم اظهار داشت: برنامه ما این بوده كه جلسه این شورا را هر سال برگزار نماییم. سال جاری به علت مسائل مختلفی كه وجود داشت، این مورد به تعویق افتاد؛ اما این جلسه را بزودی برگزار خواهیم كرد. در این راستا كمیته ای تشكیل شده كه در حال آماده سازی اساسنامه موزه های دانشگاهی است. تلاش می نماییم اوایل سال آینده جلسه شورا را برگزار نماییم.



1398/11/21
23:44:45
5.0 / 5
4784
تگهای خبر: دانشگاه , سازمان , فناوری , موزه‌
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴