برای نخستین بار در دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شد؛

طراحی و تولید لباس ضد سلولیت چاقی

طراحی و تولید لباس ضد سلولیت چاقی

به گزارش لیمو بلاگ محققان دانشگاه صنعتی اصفهان برای اولین بار لباس ضدسلولیت فشارنده با اثر میكروماساژ و قابلیت شارژ مجدد را طراحی و تولید كردند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، عضوگروه پژوهشی این طرح با بیان این خبر، اظهار نمود: منسوجات آرایشی بهداشتی دسته جدیدی از منسوجات با مواد فعال است كه روشی نوین و مناسب جهت استفاده از محصولات آرایشی در زندگی مدرن و پر مشغله امروزی عرضه می كند.
اكبر خدامی اضافه كرد: این منسوجات عملكردی مشابه با كرم های آرایشی یا لوسین های مورد استفاده در زندگی روزانه دارند و با عنایت به این كه بخش زیادی از بدن را در طول روز و به مدت طولانی می پوشانند، فرصتی مناسب برای انتقال بهتر مواد با خصوصیت های مراقبت از پوست را با بهره گیری از كالای نساجی فراهم می آورد.
وی افزود: علاوه براین، به سبب تماس مستقیم منسوجات با پوست، انواع مواد فعال با خصوصیت های مراقبت از پوست همچون مواد ضد سلولیت و چاقی را می توان به كالای نساجی منتقل تا این مواد در حین تماس با بدن از لباس آزاد شده و به صورت مستقیم جذب پوست شوند.
عضو هیئت علمی دانشكده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اینكه تابحال لباس های لاغری و ضدسلولیت در كشور تولید نشده است، خاطرنشان كرد: این گروه فناور برای اولین بار مبادرت به تولید شلوارك ضدسلولیت و چاقی كرده است.
خدامی اضافه كرد: استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی حاوی مواد چربی سوز كه عموماً به صورت كرم، ژل، لوسیون و روغن های لاغری عرضه می شوند، از روش های مبارزه با چاقی و سلولیت است كه بهره گیری مداوم از آنها مستلزم صرف وقت و هزینه زیاد می گردد.
وی با اشاره به اثرگذاری كوتاه مدت كرم های آرایشی یا لوسین ها و از بین رفتن اثر مراقبت از پوست آنها بعد از مدت زمانی كوتاه، اظهار نمود: منسوجات تولید شده برای این منظور بعنوان پوست دوم انسان عمل كرده و با تماس طولانی با بدن و رهایش مداوم و تدریجی مقادیر اندكی از ماده فعال به كار رفته، همینطور ضمن افزایش اثر مراقبت از پوست، با عملكردی بسیار مؤثرتر از شیوه یك مرحله ای استفاده از این مواد، مشكل چاقی و بروز سلولیت را برطرف می كند.
عضو هیئت علمی دانشكده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان، به تولید این محصول برای اولین بار در كشور اشاره نمود و اظهار داشت: نمونه های خارجی این محصول برگرفته از فناوری میكروكپسول های حاوی مواد شیمیایی و دارای عوارض جانبی است كه به سبب عمر محدود آن، بعد از یك دوره استفاده اثر خویش را از دست خواهد داد در حالیكه محصول تولیدی توسط این گروه فناور، امكان شارژ مجدد مواد و استفاده مكرر از لباس بعد از رهایش كامل مواد را فراهم می آورد.
خدامی خاطرنشان كرد: در محصول تولیدی این گروه فناورابتدا یك سیستم رهایش كنترل شده و تدریجی روی پارچه اعمال و بعد از آن مواد فعال چربی سوز طبیعی در این سیستم بارگذاری و بدین سان یك لباس ضد سلولیت حاوی مواد فعال چربی سوز تهیه شد كه مواد فعال تنها با پوشیدن و در اثر اصطكاك حاصل از برقراری تماس با بدن، از سیستم رهایش آزاد شده، به پوست نفوذ می كند و اثرات لاغری و ضد سلولیت را حاصل می كند.
وی با اشاره به حذف مواد شیمیایی در تولید این محصول، اظهار داشت: به سبب سازگاری الیاف طبیعی مثل پنبه، لاكرا با پوست و هم خاصیت كشسانی آنها، این شلوارك با استفاده از این الیاف تولید و قسمت داخلی آن هم به گونه ای طراحی شده كه نوع بافت اثر میكروماساژ داشته و با محكم نگه داشتن اندام تحت پوشش، ضمن تسهیل چربی سوزی، ظاهری متناسب را عرضه كند.
عضو هیئت علمی دانشكده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: شلوارك ضدچاقی فشارنده به گونه ای طراحی شده است كه با حركات طبیعی بدن انسان و نسبت به شرایطی چون PH و دمای بدن، ماده فعال مورد نظر را از لباس جدا كرده و به پوست منتقل می كند.
خدامی اشاره كرد: این البسه لاغری می تواند به صورت شلوارك، شلوار، گن های شكمی، گن های سرتاسری (از نوك پا تا شانه ها، از زانو تا زیر سینه، از زانو تا شانه ها)، در هشت اندازه و رنگ مختلف تولید و به بازار ارائه شود.




1397/09/10
01:08:18
2.5 / 5
5214
تگهای خبر: پژوهش , تولید , دانشگاه , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
سحر:
از کجا می تونم این شلوار را تهیه کنم
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴