تولید نانو وازلین هایی با خاصیت ضد اشعه فرابنفش

تولید نانو وازلین هایی با خاصیت ضد اشعه فرابنفش

لیمو بلاگ: باتوجه به لطمه های پرتو خورشید در مناطق گرمسیری برای پوست، بتازگی پژوهشگران یكی از شركت های تعاونی فناور با استفاده از نانو اكسید روی وازلین هایی را به بازار معرفی كردند كه علاوه بر خواص آنتی باكتریال، بعنوان یك ماده ضدپرتو فرابنفش عمل كرده و از پوست در مقابل پرتوهای خورشید محافظت می كند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، یكی از شركت های تعاونی چند منظوره با هدف استفاده از توانایی های بالقوه و گسترده بیماران هموفیلی و سایر افراد جامعه در پروسه توسعه متوازن و پایدار اقتصادی ـ اجتماعی كشور و مشاركت پویا و فعال در سازندگی و گسترش اشتغال بوسیله ایجاد و توسعه واحدهای تولیدی ـ صنعتی، مبادرت به ارائه محصولات با كیفیت داخلی و صادراتی آنها كرده است.
۱۰۰ درصد سهام این شركت به بیماران هموفیلی اختصاص یافته است؛ بدین جهت تمامی درآمدهای حاصل از كارهای اقتصادی آن صرف اشتغال زایی، سرمایه گذاری و تامین هزینه های حمایتی، پیشگیری، درمانی و آموزشی بیماران هموفیلی می شود.
كالیبراسیون، نصب و تعمیر كنتور گاز و رگولاتور همچون خدمات این شركت تعاونی است. سالیانه بیشتر از یك میلیون دستگاه از انواع كنتور گاز و رگولاتور خانگی و صنعتی از طرف این شركت نصب و یا تعویض می شود.
تولید انواع پارافین واكس از دیگر دستاوردهای این شركت است. پارافین واكس از نیم تا یك درصد روغن، از یك تا ۳ درصد روغن، از ۳ تا ۵ درصد و پارافین واكس از ۵ تا ۷ درصد روغن همچون این محصولات بشمار می رود.
تولید انواع وازلین بهداشتی و دارویی و پارافین واكس از دیگر دستاوردهای این شركت است. گریدهای وازلین بهداشتی و دارویی شامل وازلین بهداشتی (۶۲۰)، ۴۲۲، ۵۲۲ و ۷۲۲ می شود.
بتازگی نیز این شركت با استفاده از نانوذرات اكسیدروی مبادرت به تولید وازلین هایی با خاصیت آنتی باكتریال و ضدپرتو فرابنفش كرده است.
در مناطق گرمسیری تابش آفتاب با شدت بالا می تواند لطمه های زیادی مانند ترك های پوستی منجر به زخم برای پوست بدن به همراه داشته باشد؛ بدین جهت استفاده از وازلین در این مناطق می تواند به حفاظت از پوست كمك نماید.
این پژوهشگران اكسیدروی نانو مقیاس را به وازلین اضافه كردند تا این ماده بعنوان یك ماده ضدپرتو فرابنفش عمل كرده و بتواند مانع از لطمه پوست شود. اكسیدروی نانومتری مورد استفاده در محصول در این شركت تولید شده است و نتایج بررسی ها نشان میدهد كه افزودن اكسیدروی باعث شده تا وازلین تولید شده پرتو فرابنفش را بلوك كرده و از این طریق از پوست محافظت خواهدنمود.
علاوه بر آن نانوذرات اكسید روی استفاده شده بعنوان ماده آنتی باكتریال عمل كرده و مانع از عفونت و زخم روی پوست می شود. بر این اساس اكسیدروی عملكرد دو منظوره داشته؛ هم مانعی برای پرتو فرابنفش است و هم خاصیت آنتی باكتریال دارد.
وازلین حاوی نانوذرات با ظرفیت ۳ تن در ماه تولید و به بازار عرضه می شود و این محصول هم اكنون به كشورهای آفریقایی و كشورهای عربی نظیر اردن و امارات متحده عربی صادر می شود.




منبع:

1398/11/30
15:09:46
5.0 / 5
4076
تگهای خبر: پژوهش , تولید , خدمات , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳