روز گذشته؛

۶۰ ماهواره اینترنتی اسپیس ایكس به فضا رفت

۶۰ ماهواره اینترنتی اسپیس ایكس به فضا رفت

لیمو بلاگ: اسپیس ایكس 60 ماهواره اینترنتی استارلینك را به فضا فرستاد. بدین سان 422 ماهواره استارلینك در مدار زمین وجود دارند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از اسپیس، شب گذشته شرکت اسپیس ایکس بطور موفقیت آمیز ۶۰ ماهواره اینترنتی استارلینک را به مدار زمین فرستاد. روز گذشته موشک فالکون ۹ حامل این ماهواره ها از مقر فضایی کندی به فضا پرتاب شد. در کل این هشتاد و چهارمین پروازموشک های فالکون۹ به فضا بود. قسمت اول این موشک فالکون ۹ قبلا ۳ بار به فضا پرتاب شده بود و این چهارمین ماموریت آن بشمار می رود.
همین طور قسمت اول این موشک بطور موفقیت آمیز فرود آمد. این عملیات هفتمین ماموریت استارلینک بشمار می رود و با احتساب محموله جدید، ۴۲۲ ماهواره استارلینک ناسا در مدار زمین قرار گرفته است. البته بگفته الون ماسک مدیر ارشد اجرایی اسپیس ایکس، این شرکت تصمیم دارد 2 ماهواره آزمایشی استارلینک را از مدار خارج کند. این ماهواره ها در سال ۲۰۱۸ میلادی به فضا فرستاده شده بودند. این درحالی است که مدتی پیش ماموریت اسپیس ایکس برای پرتاب موشک با شکست مواجه گردید برای اینکه اختلالی در موشک به فعال شدن سیستم لغو خودکارماموریت منجر گردید.

1399/02/05
20:48:09
5.0 / 5
3177
تگهای خبر: اینترنت , سیستم , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵