شارژ خودكار و بی سیم خودروهای برقی

شارژ خودكار و بی سیم خودروهای برقی

به گزارش لیمو بلاگ دو شركت خودروسازی طرح اولیه از سیستمی عرضه كرده اند كه طبق آن خودروهای برقی به صورت خودكار شارژ می شوند.


دریافت 4 MB
به گزارش لیمو بلاگ به نقل از انگجت، خودروسازان و شركت های دیگر مشغول اجرا و عرضه طرح هایی برای افزایش ایستگاه شارژ خودرو هستند تا علاقمندی مردم به خودروهای الكتریكی را بالا برند. اما آنها هنوز نتوانسته اند این طرح ها را با عنایت به فروش روزافزون خودرو هماهنگ كنند و بنابراین ایستگاه های شارژ عمومی به خصوص به مشكلی بزرگ تبدیل خواهد شد.
درهمین راستا هیوندای و كیا معتقدند چاره این مشكل سیستمی است كه می تواند به صورت خودكار خودروی الكتریكی را به ایستگاه شارژ بی سیم هدایت كند و به محض تكمیل شارژ آنرا از محل مربوطه خارج كند.
در طرح اولیه ای كه این دو شركت عرضه كرده اند آنها تصمیم دارند شارژ بی سیم را با سیستم پارك خودكار تركیب كنند. یك اپلیكیشن وجود ایستگاه شارژ عمومی در ساختمان را به راننده اطلاع می دهد. در مرحله بعد خودروی الكتریكی با استفاده از سیستم القای مغناطیسی بی سیم خویش را شارژ می كند. بعد از ۱۰۰ درصد شدن شارژ باتری، خودرو به یك مكان خالی پارك می رود.
همچنین هنگام تكمیل شارژ، راننده خودرو به وسیله آپدیتی در اپلیكیشن از آن آگاه می گردد و می تواند با كمك همان اپلیكیشن خودرو را به سمت خود فراخواند.
این سیستم هم اكنون فقط یك طرح اولیه است و احیانا سالها طول می كشد تا بتوان از آن استفاده نمود. اما به نظر می آید هیوندای و كیا مشغول بررسی طرح تجاری سازی این فناوری همزمان با رونمایی از سطح ۴ فناوری های خودروی خودران در حوالی سال های ۲۰۲۵ میلادی هستند.

1397/10/15
14:03:03
5.0 / 5
5414
تگهای خبر: خودرو , خودروسازی , شركت , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲