خدمات پلاسمای سرد شركت ها به خدمت صنعت كفش سازی درآمد

خدمات پلاسمای سرد شركت ها به خدمت صنعت كفش سازی درآمد

هم اكنون ۳ شركت فناور داخلی با عرضه خدمات در حوزه پلاسمای سرد و با اصلاح سطح و تغییر در چسبندگی آنها توانستند سطوح آب گریز ایجاد كنند كه این خصوصیت در صنعت كفش سازی كاربردی شده است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، پلاسما دارای کاربردهای مفیدی بوده و در صنایع مختلفی نظیر صنعت خودرو، الکترونیک، پزشکی، نساجی، لوازم خانگی و مواد گسترش یافته است و مفیدترین کاربردهای آن در زمینه اصلاح سطح بوده که با هدف تغییر خصوصیت های سطح برای افزایش یا کاهش توانایی آن در چسبندگی است؛ چون که هر چه انرژی سطح ماده بیشتر باشد، قابلیت چسبندگی آن هم بیشتر می شود.
بر این اساس یکی از شرکت های دانش بنیان با هدف تولید سیستم های نوین مورد نیاز صنعت، مبادرت به ساخت دستگاه پلاسمای سرد صنعتی کرده است که قابلیت آماده سازی سطح منسوجات و اعمال پوشش های آب گریز بر روی آنها را به صورت همزمان دارد. منسوجات آب گریز در صنایع تولید کفش و البسه می توانند مورد استفاده قرار گیرند.
پیش از این یکی از شرکت های تولیدی کفش برای ایجاد خاصیت آب گریزی روی کفش های تولید خود از فناوری پلاسمای این شرکت دانش بنیان بهره برده و توانسته بود با این فناوری کفش هایی کاملا آب گریز مناسب جهت استفاده در محیط های خیس و روزهای بارانی تولید نماید.
علاوه بر این ها یکی دیگر از شرکت ها در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات پردازش پلاسمایی سطح از قبیل کرونا تریتمنت و پلاسما گلاید جهت پردازش سطوح طیف وسیعی از مواد برای بهبود خصوصیت های سطحی از قبیل چسبندگی فعالیت می کند. این شرکت به پشتوانه منابع خود، تجربه و سطح بالای دانش فنی، قادر به عرضه سیستم های پردازش سطحی برای مرتفع کردن چالش های فعلی در صنعت است.
بر مبنای اعلام ستاد نانو، همینطور شرکت دیگری هم در بخش خدمات پردازش با پلاسمای سرد جهت بهبود خواص رنگرزی انواع پارچه ها فعالیت دارد. با استفاده از این تکنولوژی، زبری نانومقیاس بر روی سطح الیاف پلیمری سبب افزایش میزان جذب رنگ می شود. اگر سطح زبر باشد، ماده چسبنده می تواند درون حفره ها نفوذ کرده و به صورت مکانیکی به سطح قفل شود. افزایش آب گریزی و بهبود رنگ پذیری همچون مزیت های این فناوری است.




منبع:

1399/06/19
23:31:19
5.0 / 5
1586
تگهای خبر: الكترونیك , پزشكی , تكنولوژی , تولید
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳