رئیس امور شركت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی اعلام كرد

بیشتر از ۱۰۰۰ شركت در صف دریافت مجوز دانش بنیان

بیشتر از ۱۰۰۰ شركت در صف دریافت مجوز دانش بنیان

به گزارش لیمو بلاگ رئیس امور شركت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: بیشتر از ۱۰۰۰ شركت فناور متقاضی دریافت مجوز دانش بنیان هستند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی پارك علم و فناوری قم، سید محمد رضا صاحبكار خراسانی فرایند داوری و دریافت مجوز دانش بنیانی كار ساده ای نیست اظهار داشت: این درحالی است كه شركت هایی كه قبلا این مجوز را دریافت كرده اند باید برای تمدید استانداردهای لازم و روزآمدی ایده خویش را حفظ كنند.
وی با تاكید براینكه آیین نامه اجرایی قانون پشتیبانی از شركتها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات مرتبا به روز رسانی و ارتقا پیدا می كند اظهار داشت: پشتیبانی از شركت های فناور و توسعه اقتصاد دانش بنیان نیاز به رویكرد و فعالیت عملیاتی و گفتگو رو در رو با صاحبان ایده و فناور دارد.
وی با اشاره به اینكه از ابتدا تا كنون بیشتر از ۱۲ هزار شركت متقاضی دانش بنیانی بوده اند، اظهار داشت: از این تعداد تابحال ۳۹۱۷ شركت شرایط دانش بنیان شدن را پیدا كرده اند.
رئیس امور شركت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاكید براینكه باید برای تعاریف در رابطه با علم و فناوری تعابیر و تعاریف دقیق تعیین كرد، اظهار داشت: از نظر ما شركت هایی عنوان HI-TECH دارند كه فعالیت و عملكردشان مبتنی بر تحقیق و توسعه باشد.
صاحبكار خراسانی با اشاره به اینكه حالا بیشتر از ۱۰۰۰ شركت فناور متقاضی دریافت مجوز دانش بنیان هستند، اظهار داشت: ارزیابی شركت ها برای دست یابی به مجوز دانش بنیان با گروه های تخصصی صورت می گیرد و در فرایند داوری شركت های متقاضی تنها شركت هایی كه بتوانند حداقل به سطح ۳ دست یابند شانس دانش بنیان شدن دارند.
وی با بیان اینكه در ارزیابی مجدد شركت های دریافت كننده گواهی دانش بنیان، بیشتر از ۸۰۰ شركت لغو مجوز شده اند اظهار داشت: تنها شركت هایی می توانند دانش بنیان بشوند و یا دانش بنیان بمانند كه استانداردهای لازم را كسب كرده و به روز شوند.
رئیس امور شركت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه به مزیت های استقرار در پارك های علم و فناوری اشاره نمود و اظهار داشت: شركت هایی كه در پارك مستقر باشند از لحاظ معافیت های مالیاتی، گمركی و بیمه تامین اجتماعی از مزیت های بیشتر و متنوع تری برخوردارخواهند شد.
دكتر صاحبكار با بیان این مطلب كه تسهیلات خدمت مقدس سربازی مختص شركت های دانش بنیان نیست اظهار داشت: این مزیت شامل اجرای پروژه های فناورانه بعنوان جایگزین خدمت و سربازی امریه در شركت های دانش بنیان قابل انجام است.
وی با اشاره به اینكه ۱۱۰ عنوان بسته حمایتی از شركت های دانش بنیان تعریف شده است، اظهار داشت: ارزیابی و داوری ایده و محصولات فناورانه كار ساده ای نیست و نیاز به سعه صدر و دقت فراوانی دارد تا كمترین اشتباه در پذیرش یك ایده صورت بگیرد.

انتظارات شركت های دانش بنیان برآورده نمی شود
رئیس پارك علم و فناوری استان قم خیلی از شركت های متقاضی گواهی دانش بنیان نسبت به روند داوری و پذیرش گلایه دارند، اظهار داشت: شركت های فناور باید از فواید و مزیت های دانش بنیانی خود بهره مند شوند.
به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، سید حسین اخوان علوی در نشست شركت های دانش بنیان استان قم با رئیس امور شركت ها و موسسات دانش بنیان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سالن پارك علم و فناوری استان قم اظهار داشت: توسعه و تجاری سازی فناوری مهم ترین هدفی بوده كه در پارك علم و فناوری دنبال می گردد.
وی با اشاره به اینكه شركت های دانش بنیان استان قم باید از مزایای استقرار در پارك استفاده بهینه كنند، اظهار داشت: یكی از مشكلاتی كه بیشتر شركت های متقاضی دانش بنیان مطرح می كنند، در تعریف پیچیدگی فناوری است كه در این زمینه برداشت های مختلفی می گردد و خط مشی شاخصی وجود ندارد.
رئیس پارك علم و فناوری استان قم با تاكید براینكه باید فرایند دانش بنیان شدن گستره بیشتری پیدا كند اظهار داشت: معمولا شركت هایی كه در حوزه های غیر از فنی و مهندسی فعالیت می نمایند، دانش بنیان شدن آنها سخت و پیچیده میشود.
وی ادامه داد: تعیین نام "خلاق" برای شركت هایی كه در حوزه فناوری نرم فعالیت می نمایند پارك های علم و فناوری را از اهداف ترسیم شده دور می كند، لازم است تا تدابیری اندیشیده شود تا شركت های فعال در حوزه هنر، ادبیات و دیگر ساحت های علوم انسانی از مزایای شركت های دانش بنیان محروم نباشند.
شایان ذكر است در این نشست كه با مشاركت صندوق پژوهش و فناوری كریمه برگزار شد، برخی از شركت های دانش بنیان استان و مستقر در پارك علم و فناوری استان قم، مسائل و موانع پیش رو در دریافت مجوز یا تمدید فعالیت دانش بنیان خویش را مطرح نمودند كه دكتر سید محمد صاحبكار خراسانی، رئیس امور شركت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن پاسخگویی به سوالات، راهنمایی لازم برای پیگیری درخواست ها را دادند.




1397/10/24
20:52:21
5.0 / 5
4582
تگهای خبر: پژوهش , دانش بنیان , شركت , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵