عرضه نسخه مفهومی خودروی هوشمند دوستدار محیط زیست با 80 درصد بومی سازی

عرضه نسخه مفهومی خودروی هوشمند دوستدار محیط زیست با 80 درصد بومی سازی

لیمو بلاگ: خودروی ˮاکسیژنˮ یم این خودروی دوست دار محیط زیست با 80 درصد قطعات بومی، مراحل طراحی و نمونه سازی را طی کرده است و نسخه مفهومی آن به زودی رونمایی خواهد شد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، تولید خودروی اکسیژن با راهبری ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با کمک شرکت خودروسازی جنوب، ۸۰ درصد داخلی سازی شد و به زودی به تولید انبوه می رسد. نرم افزار و سیستم باتری آن کاملا بومی و توسط مهندسان ایرانی طراحی و تولید شده است.
این خودروی تمام الکتریکی هوشمند مراحل طراحی و نمونه سازی را طی کرده است و نسخه مفهومی آن به زودی رونمایی خواهد شد.
خودروی اکسیژن قابلیت پیمودن ۲۲۰ کیلومتر با هر نوبت شارژ را دارد و سرعت آن به ۸۵ کیلومتر در ساعت می رسد که برمبنای سفارش، امکان افزایش پیمایش با هر بار شارژ تا ۳۰۰ کیلومتر و حداکثرسرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت وجود دارد. هر باتری عمری به اندازه ۳ هزار سیکل شارژ دارد؛ یعنی باتری هر خودرو باید پس از ۸ سال تعویض شود.
عمر مفید الکتروموتور این خودرو ۲۰ سال است، بنا بر این هزینه های جانبی مانند روغن، بنزین، فیلتر و تعمیر موتور برای مصرف کننده وجود ندارد و از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.
قیمت تمام شده محصول برای شرکت با در نظر گرفتن همه هزینه های قطعات و غیره برای هر دستگاه خودروی الکتریکی ۸ هزار و ۵۰۰ دلار تعیین شده است که هم اکنون یکی از پایین ترین قیمت ها برای خودرو های برقی است که تجاری سازی می شود و اولین نمونه ایرانی در بازار داخلی است که تجاری سازی خواهد شد.
جهت استفاده از این خودرو امتیازاتی چون ورود آزاد به محدوده های طرح و ترافیک، معافیت از مالیات، نداشتن هزینه های جانبی همچون روغن، بنزین، فیلتر و تعمیر موتور پیش بینی شده است.
برمبنای اعلام معاونت علمی، این شرکت با بیش از دو دهه فعالیت در عرصه بین المللی بعنوان شرکتی پیشرو در زمینه طراحی و تولید خودرو های با فناوری بالا فعالیت دارد و اولین شرکت در کشور است که از وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه تولید خودرو های الکتریکی پروانه بهره برداری دریافت کرده است.




منبع:

1399/09/23
14:09:49
5.0 / 5
1315
تگهای خبر: بین المللی , تولید , خودرو , خودروسازی
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳