بند قانونی كه برای پشتیبانی از صندوق نوآوری محقق نشد

بند قانونی كه برای پشتیبانی از صندوق نوآوری محقق نشد

به گزارش لیمو بلاگ عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام نمود: در قانون پیشبینی کاملا شفافی برای تأمین منابع ملی صندوق شده که متاسفانه از سال ۸۹ به بعد این بند از قانون متوقف شده است؛ بنابراین امیدوار بودیم که این هم سال جاری محقق شود، ولی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ این تحقق صورت نگرفته است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، مهدی کشمیری در مراسم امضای تفاهم نامه هم سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در طرح های فناورانه پارک های علم و فناوری که به صورت مجازی امروز برگزار شد، ضمن اشاره به رویکردهای جدید در این صندوق، اظهار نمود: تغییر نگاه و نگاهی که در این صندوق رخ داده و ظرفیت هایی که برای وزارت علوم ایجاد شده، فرصت مغتنمی برای توسعه شرکتهای دانش بنیان و کارهای فناورانه است.
وی با تکیه بر اینکه اجرای "طرح هم سرمایه گذاری با پارک های علم و فناوری" از دو ماه پیش شروع شده است، اظهار نمود: در این رویداد طرح هایی از جانب پارک های علم و فناوری به صندوق نوآوری عرضه شد که در نهایت ۷ طرح برای هم سرمایه گذاری انتخاب شدند.
کشمیری خاطرنشان کرد: ظرفیت های کاری که در صندوق ایجاد شده، نیازمند حمایت دولت و به خصوص تأمین سرمایه صندوق در سال آینده است و اوایل سال آینده ظرفیت مالی صندوق به نقطه پایانی خود خواهد رسید و برای تأمین مالی به حمایت دولت نیاز دارد.
عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه ما انتظار داریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی این مورد را مورد پیگیری قرار دهند، اظهار داشت: خواهش ما این است که هیئت دولت در این خصوص ما را همراهی کند.
وی اظهار داشت: در قانون پیشبینی کاملا شفافی در تأمین منابع صندوق در یک بند شده که متاسفانه از سال ۸۹ به بعد این بند از قانون متوقف شده است؛ بنابراین امیدوار بودیم که این هم سال جاری محقق شود، ولی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ هم این تحقق صورت نگرفته است.
کشمیری افزود: از طرفی موضوعات تأمین منابع صندوق نوآوری و شکوفایی از محل صندوق توسعه ملی، احیای بند قانون پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان و اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان به صندوق از جانب رئیس سازمان برنامه و بودجه هم محقق نشد و انتظار داریم وزیر علوم این مورد را پیگیری کند.




منبع:

1399/09/25
22:53:24
5.0 / 5
884
تگهای خبر: دانش بنیان , سازمان , شركت , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴