اجرای طرح هم سرمایه گذاری صندوق نوآوری با شتابدهنده ها

اجرای طرح هم سرمایه گذاری صندوق نوآوری با شتابدهنده ها

به گزارش لیمو بلاگ مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی از اجرای طرح هم سرمایه گذاری با شتابدهنده ها اطلاع داد و اظهار داشت: در این راستا رویداد استارت آپی ˮپیوندˮ را به منظور تأمین مالی تیم های فناور استارت آپی برای بهره مندی از مزایای این نهادها در هفته آینده برگزار خواهیم کرد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دکتر مصطفی بغدادی امروز در رویداد دوشنبه های استارت آپی حوزه علوم شناختی که به صورت آنلاین برگزار شد، با اشاره به اینکه این رویداد هفدهمین رویداد استارت آپی است که به حوزه علوم شناختی اختصاص یافته است، اضافه کرد: ما برای برگزاری رویدادی در این عرصه تلاشهای زیادی کردیم که تابحال فرصت مناسب در اختیار نداشتیم.
وی برگزاری این رویدادهای استارت آپی را در جهت هم رسانی و برقراری ارتباط میان تیم های استارت آپی و طرح های سرمایه پذیر با سرمایه گذاران اکوسیستم نوآوری ذکر کرد و خاطرنشان کرد: این رویدادها تابحال عملکرد قابل قبولی داشته، بگونه ای که حدود ۱۰۸ تیم بر روی استیج این رویداد ایده های خویش را به سرمایه گذاران عرضه کردند.
بغدادی، ضمن اشاره به حضور ۳ هزار و ۴۰۰ مخاطب در این رویداد، تصریح کرد: در این رویدادها ۲۸۰ میلیارد تومان تقاضای جذب سرمایه داشتیم، ضمن آنکه ۳۰ میلیارد تومان سرمایه برای تیم هایی که ایده های خویش را در این رویدادها عرضه دادند، جذب شده است که این عدد در مقایسه با متوسط جهانی، نرخ قابل توجهی است.
مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری با اشاره به اینکه این عدد نشان داده است که دوشنبه های استارت آپی به منظور برگزاری یک رویداد برای رویداد دیگر نیست، خاطرنشان کرد: برگزاری این رویدادها به منظور تأمین مالی تیم های استارت آپی است؛ ازاین رو شاهدیم که ۲ تیم حاضر در رویداد قبلی موفق به جذب ۹ میلیارد تومان سرمایه شدند و ۴ تیم دیگر هم در مرحله عقد قرارداد قرار دارند.
بغدادی، طرح هم سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی را ابزار تشویقی برای تأمین مالی تیم های نوآور دانست و اظهار نمود: با این ابزارها، منابع صندوق تنها منحصر به شرکتهای دانش بنیان نمی گردد، بلکه از راه صندوق های پژوهش و فناوری و جسورانه بعنوان عاملین صندوق نوآوری که علاقمند به سرمایه گذاری در اکوسیستم نوآوری کشور هستند، منابع مالی در اختیار تیم های فناور قرار خواهد گرفت.
به قول وی در صورتیکه ۲۰ درصد سرمایه مورد نیاز تیم ها تامین گردد، صندوق نوآوری از راه طرح هم سرمایه گذاری تا ۸۰ درصد منابع باقی مانده را تأمین خواهد نمود.
مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری با اشاره به اینکه تسهیلات طرح هم سرمایه گذاری از جنس وام و بدهی نیست، اظهار داشت: در این طرح اگر به هر علتی طرح شکست بخورد، بدهکار بانکی نداریم؛ ضمن آنکه اگر طرح به نتیجه نرسد، ریسک کمتری متوجه هم سرمایه گذار و هم صاحب ایده خواهد بود. این کمکی است که صندوق نوآوری و شکوفایی از راه طرح هم سرمایه گذاری در اختیار تیم های فناور قرار خواهد داد.
وی از برگزاری رویداد دیگری به نام "پیوند" از جانب این صندوق اطلاع داد و اضافه کرد: فراخوان یک و دو این طرح انتشار یافته است و هفته آینده اولین نشست این رویداد برگزار می شود. در این رویداد تیم ها، طرح های فناورانه و هسته های فناور که به مرحله "سید استیج" رسیده باشند، انتخاب می شوند و در دوره های توانمندسازی حضور می یابند تا تیم ها بتوانند مدل کسب و کار خویش را طراحی نمایند.
بغدادی، افزود: در نهایت تیم های فناور ایده های خویش را به شتابدهنده ها عرضه خواهند کرد و در صورت پذیرش می توانند از مزایای شتابدهنده ها چون تأمین مالی، فضای کاری و ایجاد ارتباط با سرمایه گذاران بهره مند شوند.
وی تصریح کرد: با برنامه ریزی هایی که در معاونت سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی انجام شده، مقرر است در خلال این رویداد طرح هم سرمایه گذاری را با شتابدهنده ها اجرایی نماییم.




منبع:

1399/12/04
13:55:23
0.0 / 5
1293
تگهای خبر: آنلاین , پژوهش , دانش بنیان , سیستم
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳