برنامه صندوق نوآوری جهت جذب منابع بین المللی برای اكوسیستم استارت آپی

برنامه صندوق نوآوری جهت جذب منابع بین المللی برای اكوسیستم استارت آپی

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی از برنامه های این صندوق برای جذب سرمایه های بین المللی به منظور توسعه اکوسیستم نوآوری اطلاع داد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا مصطفی بغدادی در رویداد دوشنبه های استارت آپی حوزه سلامت دیجیتال که به صورت آنلاین امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه این رویداد دومین رویداد در حوزه سلامت دیجیتال است، اضافه کرد: دوشنبه های استارت آپی رویداد صندوق نوآوری و شکوفایی است که با هدف معرفی استارت آپ ها و طرح های سرمایه پذیر به سرمایه گذاران برگزار می گردد.
وی با اشاره به اینکه در این رویداد زمینه جذب سرمایه گذاری خطرپذیر برای استارت آپ ها فراهم خواهد شد، اظهار نمود: صندوق نوآوری و شکوفایی به واسطه بندی از قانون پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان مصوب سال ۱۳۸۹ تاسیس شد و این صندوق در سال ۱۳۹۰ فعالیت خویش را شروع کرد.
بغدادی تصریح کرد: در آن زمان استارت آپ ها برای کشور و سیاستگذاران شناخته شده نبود و در قانون پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان هم به پشتیبانی از استارت آپ ها توجهی نشده بود و قید اصلی این قانون پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان است.
مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی، تصریح کرد: امروز ما در شرایطی از پشتیبانی از اکوسیستم نوآوری سخن به میان می آوریم که بخش جدی از این اکوسیستم را استارت آپ ها می سازند که در چارچوب تعریف های عرضه شده درباره شرکتهای دانش بنیان نمی گنجند؛ ازاین رو نمی توان منابع مالی صندوق نوآوری و شکوفایی در اختیار شرکتهای استارت آپی قرار داد، ولی از طرفی نمی توان این شرکت ها را از منابع مالی این صندوق محروم کرد.
بغدادی، افزود: ازاین رو در بررسی هایی که در معاونت سرمایه گذاری دور سوم هیات عامل این صندوق انجام شد، طرح "هم سرمایه گذاری" برای این چالش عرضه شده است تا از این طرح علاوه بر آنکه سرمایه های این صندوق مشوقی برای سرمایه گذاری خطرپذیر شود، از استارت آپ ها هم حمایت های مالی صورت گیرد.
وی ضمن اشاره به تاسیس ۵۶ صندوق پژوهش و فناوری و همینطور صندوق های جسورانه در کشور، تصریح کرد: این صندوق ها عاملین صندوق نوآوری و شکوفایی هستند که بر مبنای لزوم ها و ضوابط می توانند به صندوق نوآوری و شکوفایی درخواست هم سرمایه گذار بدهند و این جریان سرمایه خوبی را به سمت استارت آپ ها هدایت خواهد نمود.
وی افزود: اجرای طرح هم سرمایه گذاران با شتابدهنده ها توسعه یافته است که این امر ریسک شکست و عدم قطعیت طرح ها را برای شرکت ها کاهش خواهد داد.
مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن اشاره به برگزاری رویدادهای استارت آپی در این صندوق، رویداد امروز را نوزدهمین رویداد در اکوسیستم نوآوری کشور دانست و خاطرنشان کرد: ۱۷ رویداد در محل این صندوق برگزار شد و یکی از این رویدادها را در نشست کشورهای دی-۸ در حضور سرمایه گذاران خارجی برگزار کردیم و درصدد هستیم که این برنامه را در سالهای آینده اجرایی نماییم تا از منابع بین المللی برای اکوسیستم نوآوری کشور بهره ببریم.
بغدادی با تکیه بر اینکه تابحال ۱۱۷ استارت آپ طرح های خویش را در حضور سرمایه گذاران عرضه کردند، اظهار نمود: در این رویدادها ۳۷۰۰ مخاطب به صورت حضوری و مجازی حضور داشتند، ضمن آنکه ۳۴۰ میلیارد تومان سرمایه از جانب استارت آپ ها درخواست شد و حدود ۳۱ میلیارد تومان برای استارت آپ ها سرمایه جذب شده است که البته میزان جذب سرمایه بیشتر از این میزان است؛ چون که بعضی از سرمایه گذاران مایل به اعلام سرمایه گذاری نیستند.




منبع:

1399/12/11
14:59:08
0.0 / 5
1078
تگهای خبر: آنلاین , بین المللی , پژوهش , دانش بنیان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱