رئیس پژوهشكده فناوری های نو دانشگاه امیركبیر مطرح كرد

حركت برای رفع نیاز صنعت و جامعه اولویت اصلی ماست

حركت برای رفع نیاز صنعت و جامعه اولویت اصلی ماست

به گزارش لیمو بلاگ رئیس پژوهشکده فناوری های نو دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به انعقاد 9 قرارداد صنعتی طی دو سال قبل در این پژوهشکده اظهار داشت: پژوهشکده فناوری های نو در امتداد رفع نیاز صنعت و جامعه درحرکت است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دکتر مهناز شمشیر ساز با اعلان اینکه این پژوهشکده از سال ۱۳۷۳ با نام مرکز تحقیقات اتوماسیون و رباتیک در این دانشگاه فعال بوده، اظهار داشت: در سال ۱۳۷۷ با تغییر نام این مرکز به پژوهشکده فناوری های نو دانشگاه صنعتی امیرکبیر در شورای گسترش آموزش عالی موافقت و فعالیت این پژوهشکده شروع شد.
وی هدف اصلی فعالیت این پژوهشکده را راه اندازی هسته های فناور با مشارکت بخش های دولتی و خصوصی در امتداد تجاری سازی طرح های دانشگاهی و پیاده سازی اقتصادی دانش بنیان در کشور عنوان نمود.
رئیس پژوهشکده فناوری های نو دانشگاه صنعتی امیرکبیر اشاره کرد: پیش بینی و شناسایی فناوری های نو، ارائه راهکارها برای دستیابی صنایع به آنها، برگزاری جلسات با صنایع و سازمان ها در امتداد شناسایی نیازها، تجاری سازی محصولات دانش بنیان، فارغ التحصیل کردن پژوهشگران فناور و مورد نیاز صنایع کشور، کمک به ارتقاء جایگاه بین المللی دانشگاه، تجهیز آزمایشگاه های تخصصی در امتداد ارائه خدمات و انجام پژوهش های تقاضا محور و ارتقاء دانش فنی از ماموریت های این پژوهشکده است.
دکتر شمشیرساز عنوان کرد: این پژوهشکده هم اکنون دارای ۴ گروه پژوهشی رباتیک و اتوماسیون، مکاترونیک، نانو و ریزفناوری و مواد پیشرفته است.
وی اظهار نمود: همین طور این پژوهشکده دارای ۷ عضو هیات علمی تمام وقت و بیش از ۱۲۵ نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی با دانشکده های همکار است.
رئیس پژوهشکده فناوری های نو دانشگاه صنعتی امیرکبیر اشاره کرد: این پژوهشکده درحال حاضر ۴ دانشجوی پسا دکتری و ۴ فارغ التحصیل دوره پسا دکتری نیز دارد.
دکتر شمشیرساز اظهار داشت: همین طور ۷ استاد پژوهشگر در این پژوهشکده مشغول به فعالیت هستند و دوره ۳ استاد پژوهشگر در این پژوهشکده نیز اختتام یافته است.
وی اظهار نمود: این پژوهشکده بیش از ۳۰ اختراع در سطح ملی توسط اعضای هیات علمی پژوهشکده ثبت کرده است.
رئیس پژوهشکده فناوری های نو دانشگاه صنعتی امیرکبیر اشاره کرد: اعضای هیات علمی این پژوهشکده ۳ کتاب ترجمه ای و سه کتاب تالیفی منتشر نموده اند.
دکتر شمشیرساز اشاره کرد: طی سالهای ۹۰ تا ۹۹ اعضای هیات علمی این پژوهشکده موفق به انتشار ۳۴۸ مقاله آی اس آی شده اند.
وی عنوان کرد: پژوهشکده فناوری های نو دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی ۲ سال اخیر ۹ قرارداد صنعتی منعقد کرده است، اما در مجموع ۱۷ قرارداد صنعتی در این پژوهشکده درحال اجرا است که تعدادی از این قراردادها مربوط به سالهای قبل است. لازم بذکر است در مجموع ۶۹ قرارداد صنعتی در این پژوهشکده تا حالا منعقد شده است.
رئیس پژوهشکده فناوری های نو دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر اولویت خودرا شناسایی و رفع نیازهای صنعت و جامعه تعیین کرده است، اظهار داشت: این پژوهشکده نیز در امتداد هدف گذاری دانشگاه در حرکت است، بدین سبب ارتباط با صنایع و جامعه از اولویت های اصلی این پژوهشکده بشمار می رود و برنامه های تعیین شده برای این پژوهشکده نیز در این راستا قرار دارد.
دکتر شمشیرساز عنوان کرد: پشتیبانی از طرح های فناورانه جهت قرار دادن آنها در راه تجاری سازی، از محورهای فعالیت این پژوهشکده محسوب می شود، در این راستا مقرر شده تا این پشتیبانی از طرح های با سطح فناوری بالای ۴ (TRL> ۴) صورت گیرد.
وی با اعلان اینکه ارتقای رتبه بین المللی از اهدف این پژوهشکده نیز است، اظهار داشت: برای دستیابی به این هدف محورهای همکاری با دانشگاه های خارج از کشور در راهنمایی و مشاوره پروژه های تحصیلات تکمیلی، تهیه پروپوزال بین المللی به صورت مشترک و ثبت اختراع بین المللی پیگیری می شود.




منبع:

1399/12/23
12:52:29
0.0 / 5
1067
تگهای خبر: بین المللی , پژوهش , خدمات , دانش بنیان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴