۲۰۰ اختراع در حوزه سلول های بنیادی و پزشكی بازساختی ثبت گردید

۲۰۰ اختراع در حوزه سلول های بنیادی و پزشكی بازساختی ثبت گردید

لیمو بلاگ: واحد پتنت در ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی اعلام نمود تا كنون ۲۰۰ اختراع در حوزه سلول های بنیادی و پزشكی بازساختی ثبت شده است.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۵ سال اخیر برای حوزه سلول های بنیادی و پزشكی بازساختی سال های پر رونقی بود. ثبت اختراع یكی از بخش هایی است كه در این سال ها رشد خوبی را تجربه نمود. به گونه ای كه در ضمن ۵ سال اخیر حدود ۲۰۰ اختراع ثبت گردید.
برای پیشرفت در حوزه ثبت اختراع در ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی واحد پتنت به راه افتاده است تا از ثبت اختراعات در این حوزه حمایت كند.
این ستاد با انجام اقداماتی همچون برگزاری كارگاه «آموزش پیشرفته ثبت اختراعات در حوزه سلول های بنیادی» در سال ۹۷ برای پیشرفت این بخش اقدام نموده است. البته ستاد از اواخر مرداد ماه سال جاری بعنوان مرجع ثبت اختراع از طرف مركز ثبت اختراعات برگزیده شد و تا كنون ۱۳ پرونده برای داوری به آن ارسال شده است.
در سال ۹۸ باز این اقدامات همچون سال های گذشته ادامه می یابد. همین طور از اقدامات در سال آتی می توان به راه اندازی نرم افزار داوری ثبت اختراعات، ایجاد دیتابانك اختراعات حوزه سلول های بنیادی و پزشكی بازساختی و برگزاری جشنواره اختراعات در این حوزه را نام برد.

1397/12/21
23:59:44
5.0 / 5
4855
تگهای خبر: پزشكی , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳