تدوین طرح اشتغال و توانمندسازی فارغ التحصیلان علوم انسانی و هنر در وزارت علوم

تدوین طرح اشتغال و توانمندسازی فارغ التحصیلان علوم انسانی و هنر در وزارت علوم

به گزارش لیمو بلاگ معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم اعلام نمود: اجرای طرح حکمرانی یکپارچه فناوری های نرم در کشور و هم چاره اندیشی برای اشتغال کوتاه مدت همراه با توانمندسازی فارغ التحصیلان علوم انسانی و هنر دانشگاه ها و هم نظام ملی فناوری و نوآوری در کشور، از طرح های مهم درحال تدوین در وزارت علوم است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دکتر علی خیرالدین در نشستی با مدیران پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی اظهار داشت: در وزارت علوم چند طرح مهم و کلیدی در حوزه های علوم انسانی، صنایع فرهنگی و حوزه هنر مطرح است که پارک فناوری های نرم می تواند در اجرای آنها پیشقدم باشد.
دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو، سرپرست پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی هم در این جلسه، ضمن اشاره به استقبال قابل توجه اهالی فرهنگ و هنر و فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های علوم انسانی و هنر از فعالیتهای پارک، اظهار داشت: از ۴۹ پارک علم و فناوری موجود در کشور تنها یک پارک اختصاصی به حوزه فناوری های نرم و صنایع فرهنگی اختصاص دارد، در صورتیکه حدود ۵۱ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه ها به حوزه های علوم انسانی و هنر مربوط می شوند.
در ادامه این نشست، با عرضه ظرفیت های این حوزه و نیاز کشور به دستاوردهای فناوری و پیشرفت های قابل توجه کشورهای دیگر، تجارب جهاد دانشگاهی و پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی بعنوان تنها پارک تخصصی دارای مأموریت ملی در این عرصه، عرضه و بر ضرورت توجه هر چه جدی تر به مقوله فناوری های نرم تاکید شد.
به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در انتها این نشست مقرر شد به منظور استفاده از توان و تجربه پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و هم گسترش و توسعه مباحث ملی و بین المللی در حوزه نرم و برنامه ریزی و نظارت بر اجرای فعالیت ها در این عرصه تخصصی، معاونت فناوری و نوآوری طی تفاهمنامه ای، مأموریت فوق را به پارک مذکور محول کند.
همینطور مقرر شد برای هماهنگی های بیشتر کارگروهی متشکل از نمایندگان طرفین، تشکیل و در مورد تدوین محورهای همکاری مشترک و عملیاتی کردن برنامه ها، مشارکت و تبادل نظر شود.




منبع:

1400/10/20
23:44:30
5.0 / 5
5160
تگهای خبر: بین المللی , دانشگاه , صنایع , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳