به مناسبت آغاز ماه جهانی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی درباره اوتیسم اعلام شد

راه اندازی ۲ مركز اوتیسم در دستور كار سال ۹۸ دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی

راه اندازی ۲ مركز اوتیسم در دستور كار سال ۹۸ دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی

به گزارش لیمو بلاگ معاون درمان و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ضمن گرامیداشت ۱۳ فروردین ماه(دوم آوریل) روز جهانی ˮطیف اختلالات اوتیسمˮ و هم به مناسبت آغاز ماه جهانی ˮاطلاع رسانی و آگاهی بخشی درباره اوتیسمˮ، اعلام نمود: راه اندازی دو مركز اوتیسم در دستور كار سال ۹۸ این دانشگاه قرار گرفته است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، بیژن خراسانی در سخنانی "اوتیسم" را یك اختلال عصبی- رشدی دانست و توضیح داد: این بیماری در سال های اولیه زندگی بروز پیدا می كند و شاخصه اصلی آن ضعف در ارتباط و تعاملات اجتماعی و بروز رفتارهای كلیشه ای است.
وی سپس به تشریح برنامه های دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ارتباط با بیماران مبتلا به طیف اختلالات اوتیسم پرداخت و اظهار داشت: با عنایت به پتانسیل های بالقوه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و در جهت تحقق شعار روز جهانی اوتیسم در سال ۲۰۱۹ در خصوص "فناوری نوین و مشاركت فعال" در حوزه های مورد نیاز بیماران اوتیسم، راه اندازی دو مركز اوتیسم در دستور كار سال ۹۸ این دانشگاه قرار گرفته است.
معاون درمان و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اضافه كرد: در این مراكز، اعضای هیأت علمی و كارشناسان خبره از گروه های روانشناسی، كاردرمانی، گفتاردرمانی و مددكاران اجتماعی به صورت تیمی و در صورت نیاز با همكاری دیگر گروه های پزشكی، خدمات تخصصی توانبخشی به بیماران اوتیسم و خانواده آنها عرضه خواهند داد.
خراسانی اظهار نمود: این دانشگاه علاوه بر عرضه خدمات تخصصی توانبخشی به افراد دارای طیف اوتیسم، به پشتوانه حضور ۱۵۷ عضو هیأت علمی و بیشتر از ۶۰۰ دانشجوی مقاطع كارشناسی ارشد و دكتری، در صدد ورود به مباحث آموزشی و تحقیقاتی حوزه اوتیسم در سال ۹۸ است.
وی افزود: از سویی با عنایت به راه اندازی نخستین "استارت آپ تریگر" توانبخشی كشور در دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی، استفاده از تكنولوژی های جدید توانبخشی در درمان افراد مبتلا به اوتیسم هم از راه فناوران و محققان كشور و با حمایت مادی و معنوی دانشگاه علوم بهزیستی، امكان پذیر است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی، معاون درمان و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در انتها تاكید كرد: با عنایت به برگزاری نشست های مشترك با مسئولان انجمن اوتیسم ایران، صاحب نظران حوزه توانبخشی و خیران سلامت، این دانشگاه در صدد افزایش همكاریهای بین بخشی در جهت عرضه خدمات جامع تر به افراد دارای اختلالات اوتیسم هم هست.



1398/01/16
17:30:36
5.0 / 5
4655
تگهای خبر: پزشكی , تكنولوژی , خدمات , دانشگاه
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲