نماینده ولی فقیه در استان همدان:

بوعلی سینا نماد عقل محض و باباطاهر نماد عرفان است

بوعلی سینا نماد عقل محض و باباطاهر نماد عرفان است

به گزارش لیمو بلاگ، همدان نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار داشت: اسلام بر پایه عقل بنیان گذاری شده و در نگاه اسلام شناختی، انسان نشانگر پیوند خداست و به قدری ظرفیت و استعداد در وجود انسان نهفته که اگر خودرا بشناسد، به فهم خدا دست پیدا می کند.


حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی پنجشنبه ۳ آذرماه در آیین اختتامیه کنفرانس بین المللی" انسان شناسی در اندیشه فلسفی ابن سینا"، اظهار داشت: بوعلی سینا نماد عقل محض و باباطاهر نماد عرفان است بنا بر این در همدان، عقل و عرفان وجود دارد.
شعبانی با اعلان اینکه اسلام، دین عقلانیت است، اشاره کرد: اسلام بر پایه عقل بنیان گذاری شده و عقل اگر در مکتب وحی قرار بگیرد می تواند بسیاری از واقعیت های هستی را به درستی درک کند.
وی افزود: در نگاه اسلام شناختی، انسان نشانگر پیوند خداست و به قدری ظرفیت و استعداد در وجود انسان نهفته که اگر خودرا بشناسد، به فهم خدا دست پیدا می کند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با اعلان اینکه در نگاه فلاسفه اسلامی حقیقت وجود انسان به نفس اوست و نه به بدن او، اظهارکرد: بدن، مرکبی است که یک روز از آن، پیاده می شویم. حقیقت وجودی ما نفس ماست. اگر انسان فقط گرفتار بدن شود به حقیقت دست پیدا نمی کند.
وی افزود: امروز در دنیا تمدنی شکل گرفته که بدنبال برجسته کردن بدن انسان است البته در غرب تحقیقاتی در ارتباط با نفس دارند اما برجسته نیست. در حالی که اسلام و فلاسفه اسلامی، حرف از سعادت بشریت زدند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان، اشاره کرد: از نظر بوعلی سینا "نفس" قابلیت جاودانگی دارد اما نکته اساسی اینجاست اگر می خواهید به سعادت برسید باید از گرفتار، سرگرم و مطیع بدن شدن، جدا شوید.
وی در پایان، تاکید کرد: اسلام گرفتاری من و شما را این می داند که ما خودمان را نشناختیم و در حد قوای نباتی پایین آوردیم در حالی که دارای نفس ناطقه هستیم و باید تدبیر نماییم.



1401/09/03
16:59:40
5.0 / 5
401
تگهای خبر: بین المللی
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳