زارع پور مطرح كرد؛

راه اندازی منطقه آزاد مشترک اقتصاد دیجیتال میان کشور ایران و عراق

راه اندازی منطقه آزاد مشترک اقتصاد دیجیتال میان کشور ایران و عراق

به گزارش لیمو بلاگ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی ایران برای همکاریهای نزدیک و مشترک در حوزه تجارت الکترونیک بر مبنای قوانین و ملاحظات دو کشور ایران و عراق اطلاع داد.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سفر خود به عراق در دیدار با اثیر داود الغریری وزیر تجارت عراق، اظهار داشت: ایران آمادگی دارد تجربیات خویش را در قسمت های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات در اختیار کشور دوست و برادر خود عراق قرار دهد.
زارع پور ضمن اشاره به فعالیت گسترده سکوها و پلت فرم های فعال در حوزه تجارت الکترونیک و فروشگاه های اینترنتی، خاطرنشان کرد: ایران در زمینه فروشگاه های اینترنتی، پرداخت آنلاین، فین تک ها، استارت آپ های مالی رشد داشته و آمادگی دارد همکاریهای نزدیک و مشترکی در این حوزه بر مبنای قوانین و ملاحظات دو کشور با عراق داشته باشد.
وی انتقال دانش ساخت، پرتاب و تصاویر ماهواره ای در حوزه فضایی و همکاری جهت راه اندازی منطقه آزاد مشترک اقتصاد دیجیتال بین دو کشور را از دیگر زمینه های همکاری دو کشور اعلام نمود.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: در عصر کنونی کشوری که دارایی های دیجیتال و سایبری مثل سکوهای بومی اختصاصی نداشته باشد به شکلی مستعمره دنیای دیجیتال می شود ازاین رو برای حفظ بقا و استقلال باید به یکدیگر کمک نماییم تا هویت و استقلال داشته باشیم.
وزیر تجارت عراق هم در این نشست با ابراز خرسندی از توانمندی ها و پیشرفت های ایران در زمینه های تجارت الکترونیک و تکنولوژی های جدید مالی، از علاقمندی کشورش جهت استفاده از ظرفیت ها و پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران برای توسعه تجارت الکترونیک در عراق یاد کرد.


منبع:

1402/09/07
11:55:16
5.0 / 5
208
تگهای خبر: آنلاین , الكترونیك , اینترنت , تكنولوژی
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴