رییس صندوق نوآوری خبر داد؛

معافیت مالیاتی شرکتها در صورت سرمایه گذاری در طرح دانش بنیان

معافیت مالیاتی شرکتها در صورت سرمایه گذاری در طرح دانش بنیان

به گزارش لیمو بلاگ، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: در صورتیکه شرکتهای بزرگ با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی در طرح های دانش بنیان سرمایه گذاری کنند، مشمول معافیت مالیاتی می شوند.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از مهر، دکتر محمدصادق خیاطیان در رویداد تبادل فناوری در صنعت دریایی که امروز در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد با اجرایی شدن قانون پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان با تاخیر مواجه گردید، اظهار نمود: ما برای اجرایی شدن آن مبادرت به اعطای نخستین تاییدیه دانش بنیان برای یکی از این شرکت ها کردیم و این اقدام زمینه ای را برای تدوین آئین نامه و اساسنامه این قانون فراهم کرد؛ ازاین رو میتوان با راهکار ها و ترفندهایی قوانین را اجرا کرد.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن اشاره به این که توسعه فناوری در همه کشور همچون ایران از صنایع دفاعی آغاز می شود، اضافه کرد: آمریکا مهد این رویکرد است که ابتدا حوزه دفاعی را تقویت کرد و سرریز فناوری های این حوزه به سایر حوزه های صنعتی تسری یافت.
خیاطیان افزود: رویکرد جدید صنعت دفاعی باعث شد تا فناوری های ساخته شده وارد سایر حوزه ها شود و این رویکرد اتفاق مهمی است که توانست با شرکتهای دانش بنیان ارتباط برقرار کند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه ارتباط دانش بنیان ها با صنایع دفاعی مرهون شعار دهه ۸۰ در خصوص هسته دانا، شبکه توانا است، تصریح کرد: تا پیش از آن میان این دو نهاد هیچ ارتباطی نبود و این رویکرد باعث شد اکوسیستم توسعه یافته ای شکل بگیرد و در همین راستا همکاریهای جدی میان صنایع دفاعی با دانشگاه ها و شرکت ها ایجاد شود.
وی ضمن اشاره به برگزاری رویداد امروز در حوزه صنعت دریایی اظهار داشت: انتظار می رود که این همکاری ها توسعه یابد و امید داریم در سایه شعار هسته دانا شبکه توانا نهادسازی های خوبی شکل بگیرد.
خیاطیان یکی از دغدغه های شرکتهای دانش بنیان برای همکاری با بخش های دفاعی را بوروکراسی این بخش عنوان نمود و اظهار داشت: امیدواریم تحولاتی در سامانه «سمتا» (ساماندهی، مدیریت و توانمندسازی شبکه همراهان وزارت دفاع) ایجاد شود، چون که فناوران از عدم چابکی این سامانه گله مند هستند.
وی اضافه کرد: از طرفی خیلی از فناوری هایی که در مجموعه های دفاعی تولید می شوند، قابلیت استفاده در حوزه های غیر نظامی را دارد و ما آمادگی داریم تا با سازوکارهایی از راه شتابدهنده ها این فناوری ها را مورد حمایت قرار دهیم تا وارد سایر صنایع شوند.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی بر تقویت صندوق پژوهش و فناوری وزارت دفاع تصریح کرد و اظهار داشت: سرمایه این صندوق محدود است و در صورتیکه سرمایه آن افزایش یابد، ما می توانیم تعاملات بیشتری با این صندوق ایجاد نماییم.
وی در ادامه به مصوبه امروز دولت در رابطه با معافیت مالیات برخی شرکت ها اشاره نمود و اظهار داشت: امروز در کمیسیون دولت این مورد به تصویب رسید که اگر شرکتهای بزرگ با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی در طرح های دانش بنیان سرمایه گذاری کنند، مشمول معافیت مالیاتی خواهند شد. این مصوبه، رویکرد خوبی است، چون که سبب می شود تا سرمایه های بخش خصوصی به سمت دانش بنیان ها مورد هدایت قرار گیرند.


منبع:

1402/12/15
08:08:26
5.0 / 5
207
تگهای خبر: پژوهش , تولید , دانش بنیان , دانشگاه
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲