ستاری خبر داد

تشكیل شبكه استارتاپ های آسیا و اقیانوسیه، ارتقای 55 پله ای شاخص نوآوری ایران در جهان

تشكیل شبكه استارتاپ های آسیا و اقیانوسیه، ارتقای 55 پله ای شاخص نوآوری ایران در جهان

لیمو بلاگ: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از طریق اندازی شبكه استارتاپ های آسیا و اقیانوسیه در نخستین مجمع نوآوری و فناوری آسیا و اقیانوسیه آگاهی داد و اظهار داشت: ایران بزرگترین استارتاپ ها را در منطقه دارد كه با برگزاری این نشست می توانیم تجربیات خودرا به كشورهای دعوت شده ارائه دهیم.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دكتر سورنا ستاری در نشست خبری نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه با تاكید بر اینكه هفته جاری یك هفته استارتاپی است، اضافه كرد: در هفته جاری علاوه بر برگزاری نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه هشتمین دوره رویداد اینوتكس را در پیش رو داریم و نمایشگاه اینوتكس كه از امروز (یكشنبه) شروع به كار می كند، با گستردگی بیشتر و میهمانان خارجی بیشتر برگزار می گردد.
وی با اشاره به برگزاری اجلاس اسكاپ در ایام ۲۱ تا ۲۲ خرداد ماه، اشاره كرد: سال قبل كمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل با عنوان اسكاپ در تایلند انجام شد و در این جلسه از طرف ایران برگزاری مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه عنوان شد كه مورد تایید اعضا قرار گرفت.
ستاری با تاكید بر اینكه ریاست نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه بر عهده ایران است، تصریح كرد: این نشست در ایام ۲۱ تا ۲۲ خرداد ماه در تهران برگزار می گردد و ایران میزبان پنجاه كشور جهان خواهد بود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت های خود وزرای آموزش عالی و معاونان سازمان ملل را همچون مدعوان این نشست ذكر كرد و در این زمینه اظهار نمود: ایجاد شبكه های استارتاپ های ایران و اقیانوسیه همچون موضوعات مطرح در این جلسه خواهد بود كه این شبكه با محوریت ایران ایجاد خواهد شد.
ستاری به توسعه فعالیت های دانش بنیان در كشور اشاره نمود و با تاكید بر اینكه ایران بزرگترین استارتاپ ها را در منطقه دارا است، بیان كرد: با اقداماتی كه در سال های اخیر رخ داد، ایران توانسته است در حوزه نوآوری با ۵۵ پله ارتقا، رتبه خودرا ارتقا دهد كه این امر انگیزه ای برای سایر كشورها شده است كه بتوانند با این تجربیات ایران آشنا گردند.
وی بازدید از پارك های علم و فناوی، شتاب دهنده ها و نمایشگاه های اینوتكس را از برنامه های جانبی این نشست عنوان و در ادامه اشاره كرد: امیدواریم با برگزاری این نشست علاوه بر توسعه اكوسیستم نوآوری در كشور بتوانیم محصولات دانش بنیان را در كشور رقم بزنیم.
معاون علمی وفناوری رئیس جمهور همین طور با تاكید بر اینكه ایران در حوزه آی سی تی نهمین كشور جهان است، اظهار داشت: اینكه ما چگونه بتوانیم از این ظرفیت استفاده نمائیم تا با زبان فارسی مبادرت به توسعه بازار نماییم، نیاز به راهكارهایی دارد، ولی بعضی از استارتاپ ها كه دارای زبان فارسی هستند جزو سایت های پر بازدید دنیا قرار گرفته اند.
وی در ادامه اظهاراتش همین طور تمركز بر روی استارتاپ ها در حوزه های فناوری نوین را از برنامه های جدی معاونت علمی امسال نام برد و تصریح كرد: در حوزه آی سی تی كمتر نیاز به حمایت های دولتی است و بدین جهت ما به سمت فناوری های جدید مانند سلول های بنیادی، سلامت، آب و محیط زیست متمركز شدیم تا بتوانیم اكوسیستم نوآوری را در این عرصه ها شكل دهیم.
ستاری با اشاره به تكراری بودن بعضی از حوزه های آی سی تی، توضیح داد: به منظور جلوگیری از این امر ما دو هزار ایده موفق را به شتاب دهنده ها معرفی كردیم و شركت ها می توانند بر روی این ایده ها تمركز كنند كه این امر نیاز به اكوسیستمی دارد تا این ایده ها به ثمر برسد.
به گفته وی با همت پژوهشگران حوزه آی سی تی هم اكنون تراكنش اینترنتی كشور از مرز هزار میلیارد تومان گذشته است كه این هنر جوانان خلاق كشور را نشان داده است.




منبع:

1398/03/19
15:17:43
5.0 / 5
4722
تگهای خبر: پژوهش , دانش بنیان , سیستم , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴