تولید نانو روكش صندلی هواپیما با خاصیت آبگریزی در كشور

تولید نانو روكش صندلی هواپیما با خاصیت آبگریزی در كشور

به گزارش لیمو بلاگ یكی از شركتهای دانش بنیان با همكاری مركز صنعتی سازی نانوفناوری كاربردی موفق به تولید روكش صندلی هواپیما با خاصیت آبگریزی در مقیاس آزمایشگاهی شده است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، این شركت دانش بنیان با سابقه ۲۵ ساله در عرصه تولید پارچه های دارای خاصیت كندسوز بوده كه به تازگی با استفاده از فناوری نانو خاصیت آبگریزی هم به خصوصیت های این پارچه ها اضافه شده است. این شركت علاوه بر روكش صندلی هواپیما، محصولاتی نظیر موكت و پتوی مورد استفاده در هواپیما را هم تولید می كند كه هم اكنون در خیلی از ایرلاین های داخلی از این محصولات استفاده می شود.

بهداد نكویی اصفهانی، مدیرعامل این شركت دانش بنیان اظهار نمود: دو سال پیش در حاشیه نمایشگاه نانو با پتانسیل های نانو آشنا و پس از آن به استفاده از این تكنولوژی علاقه مند شدیم. پس از دو سال تحقیق و توسعه، نخستین محصول نانویی شركت ما كه روكش های صندلی هواپیما با خواص آبگریز است، تولید شده است. البته در این راه، از همكاری مركز صنعتی سازی نانوفناوری كاربردی (ICAN) استفاده كردیم. از آنجائیكه برای تولید این نوع پارچه باید از فناوری پلاسمای سرد استفاده می شد، در مركز آیكن با یكی از شركت ها آشنا شدیم و همكاری با این شركت شروع شد.

وی یكی از مزیت های این فناوری را حفظ خصوصیت های اولیه پارچه و در عین حال بروز رفتار آبگریزی دانست، در حالیكه معمولا با دستكاری سطح پارچه برخی خصوصیت های پارچه دستخوش تغییر می شود كه در این فناوری، این مشكل وجود ندارد.

مهندس نكویی درباره برنامه های این شركت برای توسعه خط تولید این محصول اظهار داشت: برای تولید نمونه های اولیه این پارچه های آبگریز از خدمات شركت مستقر در مركز آیكن استفاده می كنیم؛ اما برای تولید انبوه، لازم است كه تجهیزات مربوط به پلاسمای سرد خریداری و در شركت نصب و راه اندازی شود. چون كه مشتریان ما تنها شركت های هواپیمایی نیستند و از روكش های صندلی ما در قطار، كشتی، اتوبوس و تالارهای سطح شهر استفاده می شود. ازاین رو اگر بازاریابی این محصول به خوبی صورت گیرد، می توان ظرفیت تولید را بگونه ای افزایش داد كه احتیاج به خرید دستگاه پلاسمای سرد باشد.



1398/05/24
09:19:40
5.0 / 5
4839
تگهای خبر: تكنولوژی , تولید , خدمات , دانش بنیان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵