حضور ۵ عضو بنیاد ملی نخبگان در بین جان باختگان سانحه هواپیمای اوكراینی

حضور ۵ عضو بنیاد ملی نخبگان در بین جان باختگان سانحه هواپیمای اوكراینی

به گزارش لیمو بلاگ معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن ابراز همدردی با جامعه دانشگاهی از جان باختن پنج نفر از نخبگان تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان در سانحه سقوط هواپیما اطلاع داد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دكتر سورنا ستاری در آئین رونمایی از داروی آلساوا ضمن تسلیت به جامعه دانشگاهی به خاطر فوت تعداد زیادی از جوانان در سانحه سقوط هواپیما، اضافه كرد: تجربه فوت به علت حوادث هوایی را من تجربه دارم و می دانم كه تبعات آن برای خانواده های داغدار به چه میزان دشوار می باشد.
وی با اشاره به اینكه من با همه خانواده های داغدار همدردی می كنم، تصریح كرد: تعداد زیادی از دانشجویان در كشور شناسایی شده اند كه از جانب بنیاد ملی نخبگان تحت پوشش آنها قرار گرفته اند.
ستاری تصریح كرد: در بین جان باختگان حادثه هواپیمایی خط اوكراین پنج نفر از نخبگان تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان حضور داشتند.
به قول وی آرش پورضرابی، ایمان آقابالی، دكتر محمد صالحه، دكتر محمد محمدی الیاسی و محمد حسین اسدی لاری همچون نخبگان تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان بودند. این نخبگان همگی از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف بوده اند.
معاون علمی رئیس جمهور با تاكید بر اینكه وقتی از این جوانان سخن به میان می آید صحبت از نخبگان كیفی كشور است، افزود: خیلی از جان باختگان این هواپیما قرار بود كه بعد از فارغ التحصیلی به كشور بازگردند و من با دو نفر از آنها صحبت هایی داشتم.
ستاری در بخش دیگری از سخنان خود با تاكید بر ضرورت حفظ همدردی بیشتر در چنین شرایطی اظهار نمود: در چنین شرایطی است كه توسعه اقتصاد دانش بنیان می تواند موثر باشد چون كه جوانان صاحب اندیشه ایده های خویش را به منصه ظهور برسانند. چون كه این جوانان در آینده بخشی از مسئولیت ها را به دوش می گیرند.
وی با اشاره به توسعه شركت های دانش بنیان با اشاره به اینكه عدد قابل توجهی از جوانان تحصیل كرده جذب شركت های دانش بنیان شده اند اظهار نمود: ما باید در كنار هم بایستیم تا بتوانیم اقتصاد نفتی را با تمام زیرساخت های بوجود آمده و تفكرات غلط حاكم بر كشور مبارزه نماییم تا این نوع اقتصاد تغییر كند و اقتصاد دانش بنیان در كشور نهادینه شود.
ستاری با تاكید بر ضرورت توجه به كلیه حوزه های دانش بنیان خاطرنشان كرد: هم اكنون برنامه های گسترده ای در حوزه بیوتكنولوژی در دستور كار داریم. چون كه ایران یكی از قدرت های بیوتكنولوژی در آسیا است بگونه ای كه كشور تركیه بعنوان یكی از كشورهای رقیب ایران تا كنون نتوانسته است خط تولید داروهای بیوتكنولوژی را راه اندازی كند.
معاون علمی رئیس جمهور با اشاره به توانمندی های محققان كشور در حوزه بیوتكنولوژی با اشاره به اینكه گاهی تصور می كنم بیوتكنولوژی در ژن پژوهشگران ایرانی وجود دارد، اظهار نمود: علاوه بر آن این حوزه قابلیت جذب نیروی انسانی را در این عرصه دارد و همینطور سرمایه گذاری های عظیمی هم شده است و همراهی همه شركت های فعال در این عرصه پایه اصلی حركت ما در حوزه بیوتكنولوژی است.
ستاری با اشاره به رونمایی داروی آلساوا اظهار داشت: تعداد زیادی از داروها را تا آخر سال رونمایی می نماییم كه این داروها تأثیر قابل ملاحظه ای در كاهش واردات و همینطور خروج ارز دارد. این برنامه هم در حوزه تجهیزات پزشكی اجرا می گردد.
رئیس بنیاد ملی نخبگان با تاكید بر اینكه در سال های اخیر ما در حوزه های فناوری وارد شده ایم كه در گذشته كارهای جدی بر روی آنها انجام نداده ایم، افزود: با تلاشهای صورت گرفته بازار بزرگی برای شركت های فعال در حوزه بیوتكنولوژی فراهم گشته است.
ستاری همینطور حوزه غذا و داروهای دام و طیور را یكی از وابستگی های كشور به خارج از كشور ذكر كرد و افزود: من از شركت های دانش بنیان تقاضا دارم تا به این حوزه هم توجه كند. این حوزه ها همانند داروهای انسانی از پیچیدگی های زیادی برخوردار نیست ولی لازم است تا در این دو حوزه به خودكفایی برسیم.
معاون علمی رئیس جمهور با تاكید بر اینكه آینده در اختیار همه شركت های دانش بنیان است از همكاری وزارت بهداشت با معاونت علمی تشكر كرد و افزود: با این همكاری بازار بزرگی برای شركت ها بوجود آمده است.
او همینطور بار دیگر ضمن عرض تسلیت به جامعه دانشگاهی ابراز امیدواری كرد تا با همكاری همه حوزه های فناوری بتوان معضلات موجود در كشور را حل كرد.



1398/10/22
15:45:21
5.0 / 5
4456
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , تكنولوژی , تولید
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳