فعالیت بیشتر از ۱۰۰۰ واحد فناور و شركت دانش بنیان در مراكز رشد دانشگاه آزاد

فعالیت بیشتر از ۱۰۰۰ واحد فناور و شركت دانش بنیان در مراكز رشد دانشگاه آزاد

به گزارش لیمو بلاگ معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی با برخورداری از زیرساخت های مناسب فناوری پارسال موفق به راه اندازی هزار و ۱۱۳ هسته/واحد فناور و شرکت دانش بنیان شدند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دکتر دهقانی فیروزآبادی با بیان این خبر اظهار نمود: تعداد شرکت ها و واحدهای مستقر در مراکز رشد دانشگاه ۱۰۳ شرکت دانش بنیان، ۴۷۲ واحد فناور و ۵۳۸ هسته فناور است. با عنایت به بخشنامه سطح بندی مراکز رشد دانشگاه و برنامه ریزی انجام شده برای توانمندسازی مدیران مراکز رشد در واحدهای دانشگاهی انتظار می رود که در سال ۱۴۰۰ جهش چشم گیری در افزایش تعداد شرکتهای دانش بنیان داشته باشیم.
وی تاکید کرد: تعداد دوره های برگزارشده پارسال برای دانشجویان، اعضای هیات علمی و شرکتهای دانشگاه ۶۰۶ دوره بوده که پیشبینی می شود این عدد در سال ۱۴۰۰ از ۱۰۰۰ دوره هم فراتر برود. تعداد محصولات تولیدشده در شرکتهای مستقر در مراکز رشد دانشگاه به ۱۴۱۴ محصول فناورانه می رسد و امید آن می رود تا بتوان با پشتیبانی و حمایت سایر فعالیت بیرونی در جهت تولید و تجاری سازی این محصولات گام برداشت.
دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: پارسال نزدیک به ۱۳۰۰ نفر در جهت ایجاد یک کسب و کار نوپا جذب مراکز رشد شده و درحال فعالیت هستند. معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه با استفاده از اکوسیستم نوآوری بوجود آمده در دانشگاه آزاد اسلامی، از راه شتاب دهنده ها، مراکز رشد و سراهای نوآوری در جهت تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان دانشگاه کارآفرین قدم برداشته است.




منبع:

1400/02/13
10:43:30
5.0 / 5
1083
تگهای خبر: تولید , دانش بنیان , دانشگاه , سیستم
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴