واتساپ هدف شكایت سازمان مصرف كنندگان اروپا
گروه مصرف کنندگان اروپا و چند گروه دیگر از آپدیت جدید واتساپ که اطلاعات کاربران را در اختیار شرکت مادر قرار می دهد؛ شکایت دارند.
به گزارش لیمو بلاگ به نقل از رویترز، واتساپ امروز با انبوهی از شکایات از طرف سازمان مصرف کنندگان اروپا ( BEUC) و سازمان های دیگر روبرو شد که دلیل آن به روز رسانی قانون حریم خصوصی این اپ است. این به روز رسانی سبب کوچ تعداد زیادی از کاربران از آن شده است. واتساپ در ماه ژانویه طی یک به روز رسانی اعلام نمود اطلاعات کاربران را به فیسبوک و دیگر شرکت های زیرمجموعه آن به اشتراک می گذارد. همین طور این پلت فرم ادعا می کند این تغییر فقط مربوط به کسب وکارها است و درباره کاربران عادی و چت های خصوصی اعمال نمی گردد. در این میان سازمان مصرف کنند گان اروپا ( BEUC) و ۸ عضو آن به این تغییرات اعتراض کردند و شکایاتی را در کمیسیون اتحادیه اروپا و شبکه از مقامات پشتیبانی از مصرف کننده اتحادیه اروپا ثبت کردند. آنها ادعا می کنند واتساپ بطور غیرقانونی به کاربران فشار می آورد تا سیاست های جدید را قبول کنند. این گروه ها در اطلاعیه ای مشترک اعلام کردند: محتوای این بروزرسانی ها، ماهیت، زمانبندی و اعلام آن به کاربران فشار می آورد و آزادی انتخاب را نقض می کند. بدین سان بروزرسانی های مذکور دستورالعمل اتحادیه اروپا درباره روش های تجاری ناعادلانه را نقض می کنند. در بخش دیگری از بیانیه آمده است: واتساپ نتوانسته بطور روشن و شفاف ماهیت تغییرات را توضیح دهد. این ابهام مضاعف بر نقض قوانین مصرف کننده اتحادیه اروپا است که شرکتها را موظف می کند شرایط را بطور شفاف و واضح توضیح دهند. این گروه ها از شبکه مقامات پشتیبانی از مصرف کننده اتحادیه اروپا و مقامات حفاظت از اطلاعات اتحادیه اروپا خواسته اند با همکاری یکدیگر نگرانی های حریم خصوصی و نقض قوانین مصرف کننده را بررسی نمایند.
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب