معرفی رییس جدید صندوق نوآوری و شکوفایی

معرفی رییس جدید صندوق نوآوری و شکوفایی

لیمو بلاگ: رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با دستور رئیس جمهور تغییر نمود و رئیس مرکز بررسی های راهبردی ریاست جمهوری به عنوان رئیس جدید هیات عامل صندوق معرفی گردید.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت امروز در بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه خبر سیما از تغییرات جدید در کابینه دولت آگاهی داد.
وی با بیان تغییر ریاست صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، اظهار داشت: باتوجه به اولویت این حوزه و اولویت پشتیبانی از مجموعه های دانش بنیان و نخبگانی، آقای رئیسی تصمیم گرفتند از خدمات آقای خیاطیان که دارای دکترای مدیریت تکنولوژی از دانشگاه علامه طباطبایی هستند و تجارب خوبی در حوزه علم و فناوری دارند، به عنوان رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی بهره گیرند.
قبل از این علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی بوده است.
به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، محمدصادق خیاطیان قبل از این رییس مرکز بررسی های راهبردی ریاست جمهوری در دولت سیزدهم بود. وی همین طور به عنوان رییس پیشین مرکز شرکتها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی فعالیت می کرد.
محمدصادق خیاطیان مدرک دکترای مدیریت تکنولوژی خودرا در سال ۱۳۹۴ از دانشگاه علامه طباطبایی دریافت کرده است. او عضو هیئت علمی و استادیار پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی است.
خیاطیان مدتی سرپرستی پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی را نیز برعهده داشته است. وی در تاریخ ۳ آبان ماه سال ۱۴۰۰ توسط سیدابراهیم رئیسی به عنوان رییس مرکز بررسی های راهبردی ریاست جمهوری منصوب گردید.
هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۹۱/۲/۲۷ بنا به پیشنهاد شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و بعد از تایید شورای نگهبان و به استناد تبصره (۳) ماده (۵) قانون پشتیبانی از شرکتها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات ـ مصوب۱۳۸۹ـ اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی را تصویب کرد.
صندوق نوآوری و شکوفایی دارای ارکان هیئت امنا، هیئت عامل، رئیس هیئت عامل (رییس صندوق) و بازرس است.
اعضای هیئت امنای صندوق شامل رئیس جمهور (رییس هیئت امنا)؛ معاون علمی و فناوری رئیس جمهور؛ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ وزیر جهاد کشاورزی؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت و چهار نفر از اعضای کمیسیون های آموزش تحقیقات و فناوری، صنایع و معاون، اقتصاد و کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر است.




منبع:

1402/01/23
02:09:57
5.0 / 5
414
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , تكنولوژی , خدمات
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲