ساخت كیت تشخیص كرونا توسط محققان پارك فناوری لرستان

ساخت كیت تشخیص كرونا توسط محققان پارك فناوری لرستان

به گزارش لیمو بلاگ محققان یكی از شركت های دانش بنیان مستقر در پارك علم و فناوری لرستان موفق به ساخت كیت تشخیص كرونا شدند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، علی غلامی، مدیر عامل این شركت دانش بنیان درمورد فرایند ساخت این كیت اظهار نمود: پیش از اینكه ویروس وارد كشور شود و بعد از آنكه ژنوم این ویروس در پایگاه اطلاعاتی آمریكا قرار گرفت، طراحی این كیت در دستور كار قرار گرفت.
وی با اشاره به اینكه كیت تشخیص كرونا بر مبنای استانداردهای جهانی ساخته و طراحی شده است، خاطرنشان كرد: محققان این شركت دانش بنیان، قطعه ای از ژنوم ویروس را به صورت شبیه سازی شده در آورده و سنتز كردند و در آزمایش كیت بسیار عالی جواب گرفتیم.
غلامی اضافه كرد: پس از اینكه ویروس وارد كشور شد، یك نمونه ویروس به صورت RNA از آزمایشگاه امام رضا(ع) اراك تهیه شد و فرآیندهای لازم را انجام دادیم و سپس با كیت تولیدی شركت آنرا آزمایش كردیم كه به صورت كاملاً موفقیت آمیز جواب مثبت به دست آمده است.
مدیرعامل این شركت دانش بنیان با تاكید بر اینكه یك نمونه مورد بالینی از اراك با كیت های تولیدی ما تست شده و موفقیت آمیز بوده است، اظهار نمود: الان تنها نیاز است كیت تولیدی را با كیتی كه از جانب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی وارد شده و در مراكز درمانی استفاده می شود، مقایسه نماییم.
بر مبنای اعلام روابط عمومی وزارت علوم، وی با اشاره به اینكه روزانه می توانیم در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ كیت تشخیص كرونا بسازیم كه هر كیت نمونه ۵۰ بیمار را شناسایی می كند، اظهار داشت: هزینه كیت تولیدی ما كمتر از یك سوم كیتی است كه وزارت بهداشت خریداری می كند و هزینه آن به حدود ۳ میلیون تومان كاهش یافته است.



1398/12/10
16:28:33
5.0 / 5
3675
تگهای خبر: پزشكی , تولید , دانش بنیان , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱